SMSO

5 strategii de marketing mobil care cresc engagement-ul

Nu numai că marketingul prin SMS este eficient, este și incredibil de ușor de folosit. Cu toate acestea, nu vorbim nici despre fizică cuantică, dar nici nu înseamnă că cele mai bune practici în domeniu vor veni intuitiv. Astfel, acest articol îți va prezenta 5 strategii de marketing mobil care te vor ajuta să îți crești rata de engagement.

1. Acordă o atenție deosebită listei tale de abonați

Una dintre cele mai frecvente greșeli de marketing mobil făcute este aceea de a nu dedica suficiente resurse creșterii listei de abonați. Cu rate de implicare de peste 90%, lista ta de abonați ar trebui să fie prioritatea numărul 1. De reținut este faptul că marketingul prin mesaje text este o activitate bazată pe permisiuni. Doar pentru că ai numărul de telefon al cuiva nu înseamnă că îi poți trimite mesaje de marketing. Mai întâi trebuie să primești permisiunea acestora.

Cel mai bun mod de a-ți dezvolta lista și de a evolua organic este să oferi un stimulent utilizatorilor. Acesta îi va motiva să se aboneze la mesajele tale promoționale. Acest tip de mesaj care include un stimulent este de obicei format dintr-un cuvânt cheie și un cod scurt. Este posibil să fi văzut de multe ori aceste mesaje de tipul:

„Salut! Trimite un mesaj cu textul „ PIZZA ”la 1234 pentru a obține o pizza gratuită la următoarea comandă de peste 30 RON.”

În exemplul de mai sus, „PIZZA” reprezintă cuvântul cheie, iar 1234 codul scurt. Este o bună idee să folosești un cuvânt cheie format din cât mai puține silabe, dacă este posibil. Încearcă, de asemenea, să nu utilizezi un cuvânt cheie care se va corecta automat atunci când persoana de contact va încerca trimiterea mesajul. După ce aceste detalii sunt stabilite, asigură-te că faci publicitate ofertei și cuvântului cheie peste tot. Trimite-l abonaților, utilizează-l în reclame radio, imprimă-l pe chitanțe etc.

2. Pune la dispoziție oferte și promoții exclusive

Odată ce obții un număr satisfăcător de abonați, menține-i implicați cu oferte și promoții exclusive. Deoarece ratele de implicare sunt atât de mari, acordă prioritate marketingului prin SMS mai întâi, iar apoi altor canale de comunicare.

Asigură-te că toate contactele tale știu că vor primi oferte prin  intermediul mesajelor text. Mai mult de atât, dă-le de înțeles că aceste oferte sunt disponibile exclusiv abonaților la mesajele promoționale transmise numai prin SMS. Acest lucru îi va menține abonați și interesați de mesajele tale.

3. Alege o cadență și respect-o cu rigoare

Cât de des vei trimite mesaje abonaților tăi? Cadența mesajelor poate depinde de tipul de organizație pe care îl reprezinți. Un organism nonprofit poate trimite mesaje numai o dată pe trimestru, în timp ce un agent imobiliar poate trimite mesaje zilnice către potențialii clienți.

Important este să alegi o rată pe care contactele ar aprecia-o și să o respecți cu o mare strictețe. Dacă, de exemplu, începi prin a transmite mesaje lunar clienților tăi și pe urmă treci brusc la mesaje trimise zilnic, atunci cu siguranță te confrunți cu riscul de a pierde abonați. O altă idee bună ar fi să precizezi încă de la început frecvența pe care o ai în minte pentru transmiterea mesajelor. Astfel setezi de la început așteptările clienților, iar aceștia nu se vor simți copleșiți de mesajele de marketing pe care le transmiți.

4. Include un call-to-action potrivit

Nu trimite mesaje text doar de dragul de a le trimite. Asigură-te că textul oferă valoare destinatarului. Aproape toate mesajele de marketing text trebuie să includă un îndemn (call-to-action). Astfel, spune-le persoanelor din lista ta de contacte ce trebuie să facă și cum să facă. Aceste call-to-action-uri ar putea fi formulate simplu. De exemplu: „Sună la numărul 0712 345 678 și obține o consultație gratuită!” sau „Vizitează site-ul www.site-ulmeu.ro pentru a benefica de reducere”.

Este important să utilizezi un program software de scurtare a link-urilor atunci când trimiți hyperlink-uri în mesaje text. Poți face acest lucru fie direct din platforma web 2 SMS aleasă, sau poți utiliza diverse platforme online.

5. Analizează și repetă

Deși există câteva bune practici de marketing mobil care funcționează pentru aproape orice tip de afacere, va trebui să te uiți atent și să analizezi rezultatele și performanțele campaniilor tale. Acestea te vor ajuta pentru a vedea cum răspunde piața la mesajele pe care le trimiți. În acest sens, este o bună idee să te folosești de parametri UTM. Tot ce trebuie să știi despre aceștia, precum și modul de funcționare detaliat, găsești aici. De asemenea, platforma SMSO pune la dispoziție rapoarte lunare detaliate, care îți vor oferi o perspectivă asupra performanțelor campaniilor. Trebuie să fii atent la răspunsuri primite în funcție de ora din zi, date demografice, istoricul achizițiilor și alți indicatori care pot fi semnificativi. Optimizează apoi campaniile viitoare pe baza acestor observații.

Engagement-ul într-o campanie este, de multe ori, obiectivul principal. De aceea este important să îți îndrepți atenția către strategii care te vor ajuta să îți crești ratele de implicare în campaniile tale. Poți apela la diferite metode, care mai de care mai trăsnite, însă un singur lucru este clar. Trebuie să urmezi neapărat sfaturile de mai sus. Acestea reprezintă baza în toate campaniile de marketing prin SMS. Ele sunt cele care dictează succesul sau eșecul și, totodată, pot stabilit dacă activitatea ta se desfășoară corect din toate punctele de vedere.

Astfel, fie că ești începător sau deja inițiat în campaniile de marketing prin mesaje text, trebuie să cunoști aceste 5 strategii simple de marketing mobil. Pentru a-ți fi de ajutor, SMSO îți pune la dispoziție planuri diverse, potrivite oricărui tip de afacere. Mai mult de atât, la înregistrare, primele 100 de SMS-uri sunt gratuite.