SMSO

8 predicții pentru marketingul digital în 2021

Peisajul de marketing digital se confruntă cu schimbări frecvente, ceea ce face aproape imposibil de identificat ceea ce ne rezervă viitorul. Cu toate acestea, schimbarea de paradigmă pe care pandemia COVID-19 a provocat-o în lumea afacerilor, a lăsat mulți marketeri să anticipeze și să prezică strategii în marketingul digital pentru 2021.

Până în prezent, 2020 a văzut cele mai multe companii care își mută produsele și serviciile în online, unde angajații lucrează de la distanță. În consecință, companiile vor fi nevoite să investească mai mult în strategii de marketing digital pentru a influența mediul de afaceri în schimbare. Mai mult, angajații vor continua să lucreze de la distanță, sau cel puțin într-un cadru hibrid, în 2021. Astfel, vine momentul în care ne întrebăm care sunt tendințele în marketingul digital de luat în considerare în 2021?

1. Utilizarea sporită a rețelelor sociale pentru a angaja și păstra clienți

Ca marketer, fii pregătit să dedici mai multe resurse de strategiilor de social media în 2021. În 2020, specialiștii în marketing au făcut o prioritare absolută din reținerea și creșterea numărului potențialilor clienți. Totodată, din ce în ce mai mulți oameni și-au mărit timpul petrecut online.  Incluzând aici modul în care au cercetat produse, mărci și organizații. Schimbarea acestui mod de căutare al consumatorilor a creat noi oportunități pentru specialiștii în marketing. Aceștia pot utiliza marketingul digital pentru a ajunge la noi segmente de public și pentru a-i reangaja pe cei deja existenți, dar pe lungă durată. Poți dezvolta, astfel, un plan de conținut, poți face postări și actualizări regulate sau poți monitoriza și genera răspunsuri pentru recenziile clienților.

2. Creșterea conținutului de marketing interactiv

Furnizarea de elemente interactive pe site-ul web și pe platformele de socializare este o modalitate excelentă de a reține vizitatorii. Acest lucru le oferă valoare și sporește implicarea în campaniile tale.

3. Apariția micro-influencerilor

Influencerii sunt oameni care și-au construit o comunitate în mediul online și care cer o urmărire socială prin producerea de conținut de calitate și captivant. Poate fi vorba de vedete pe Instagram, YouTube, Facebook, Twitter sau, mai nou și cu o mare amploare peste tot în lume, TikTok.

Influencerii sunt adesea oameni în a căror poveste te identifici, motiv pentru care adepții lor au încredere în ei. Prin urmare, opiniile pe care le transmit pot influența comportamentele publicului țintă. Aceasta reprezintă o trăsătură pe care o doresc majoritatea mărcilor. Când profiți de poziția unui influencer, te poți conecta cu clienții. Astfel, poți dezvolta gradul de cunoaștere a mărcii și poți promova conținutul și produsele.

În 2021, tot mai multe companii se vor îndrepta către micro-influenceri pe măsură ce explorează încorporarea marketingului prin influencer în mixul lor de marketing digital. Costul mai mic și rentabilitatea investiției mai mare compensează problemele care apar din lucrul cu micro-influenceri. Dintre acestea, cele mai frecvente sunt munca de gestionare suplimentară și resursele. Dacă ești curios să afli mai multe despre modul de funcționare al influencer marketingului, poți citi mai multe detalii aici.

4. Utilizarea sporită a listărilor Google

Dacă gestionezi sau deții o companie, există un lucru esențial pe care îl poți face pentru a crește numărul clienților care intră în contact cu prezența ta online. Acesta este să verifici și să fii la curent cu listările locale pe diversele platforme de căutare disponibile. În acest mod vei ști sub ce formă să îți modifici conținutul pentru a fi mai ușor indexat.

5. Creșterea conținutului video

Studiile recente prezic că formele de conținut video vor reprezenta 82% din tot traficul pe internet. Aceasta înseamnă că fiecare marketer se va vedea nevoit să acorde atenție și acestei forme de conținut, prea puțin utilizată deocamdată. În acest sens, mai multe informații despre video marketing poți găsi aici.

Prin urmare, în 2021, este esențial să folosești diferite formate de conținut video. Este important ca acestea să se potrivească mărcii, nișei și industriei și să le optimizezi pe parcursul călătoriei clientului. Asigură-te că marchezi toate videoclipurile în mod corespunzător pentru a-ți prezenta și identifica marca, valorile și tonul, pentru a le face memorabile.

6. Chatbots și AI vor suplimenta crearea și livrarea conținutului

AI (Artificial Intelligence) și chat-urile vor îmbunătăți strategiile de creare și difuzare a conținutulu. Ele vor deveni părți inextricabile ale experienței globale a utilizatorului. AI va alimenta procesul de creare a conținutului prin furnizarea de date relevante. În plus, pe măsură ce chat-urile devin mai inteligente, acestea vor furniza mai multe informații. Acestea vor sprijini campaniile de marketing, implicând prea puțină interacțiune umană.

7. Optimizarea strategiei de conținut pentru căutarea vocală

Căutarea vocală nu face parte în prezent din algoritmul de căutare Google, cel mai mare și mai popular motor de căutare la nivel global. Marketerii se așteaptă ca această metodă, de căutare vocală, să devină mai populară datorită mai multor factori, cum ar fi utilizarea crescută a asistenților personali digitali mobili (Siri sau Alexa).

8. Expansiunea marketingului mobil

Mediul mobil face parte din viața de zi cu zi a consumatorilor și din ce în ce mai mulți oameni consumă conținut online pe dispozitivele lor. Marketingul digital produce rezultate instantanee și are un potențial viral imens. Drept urmare, companiile vor continua să-și optimizeze conținutul și site-urile web pentru dispozitive mobile în 2021.

Prin urmare, marketingul digital se schimbă continuu, noi tendințe apar și evoluează constant. Astăzi, marketingul digital presupune mai mult decât crearea de conținut uimitor și optimizarea acestuia pentru motoarele de căutare. Astfel, pentru a te asigura că ești mereu prezent în online și în viețile consumatorilor, trebuie să ții pasul cu tendințele care modelează constant mediul digital.