Universul digital a luat cu asalt strategiile de marketing formate pe modelul clasic al anilor 1980. Cu evolutia tehnologica din ultimii ani, noi si noi metode de promovare au aparut ca instrumente pentru specialisti, acestea fiind mult mai eficiente decat fostele metode. Un element important al promovarii in era digitala este cea folosind SMS-urile. Avand in vedere numarul mare de utilizatori, redactarea unui mesaj corect, la obiect si atractiv este vitala pentru o rata de conversie cat mai ridicata.
In continuare vei afla ce este mai exact rata de conversie, de ce este importanta aceasta in marketingul prin SMS, dar si cum poate fi marita.
1. Ce este rata de conversie
Rata de conversie reprezinta unul dintre cele mai importante elemente ce tin de indicatorii de performanta ai marketingului prin SMS. Aceasta se poate referi la orice actiune facuta de utilizator pe care o consideri relevanta. Practic, rata de conversie ii spune specialistului de marketing daca o anumita campanie are efect si daca utilizatorii actioneaza atunci cand vad mesajul.
Calculul pentru rata de conversie este extrem de simplu. Trebuie doar sa calculezi cate persoane au facut o actiune in urma mesajului tau, din totalul de mesaje trimise. Daca, spre exemplu, s-a efectuat o campanie si au fost trimite 30.000 de SMS-uri in care utilizatorul trebuie sa acceseze un link si doar 5.000 dintre acestia au facut aceasta actiune, atunci rata de conversie este de 16,6%.
2. De ce este rata de conversie atat de importanta
Urmarirea ratei de conversie permite masurarea performantei campaniei de promovare. Astfel ca, intelegerea procentului de utilizatori ce indeplinesc obiectivele si actiunile setate in campanie, permite evaluarea eficientei acesteia. Cresterea ratei de conversie ajuta mult campania de promovare prin SMS pentru ca se pot obtine mai multe interactiuni, dar la acelasi pret. Mai mult decat atat, cu cat rata de conversie prin SMS este mai mare, cu atat iti dai seama de faptul ca mesajul tau este bine primit de catre audienta.
3. Impactul targetarii si alte metode prin care poti mari rata de conversie a SMS-urilor
Din fericire, atunci cand vine vorba despre SMS-uri, exista multiple metode prin care se poate mari rata de conversie. Inainte de construirea mesajului propriu-zis, audienta trebuie sa fie targetata cat mai precis. Vorbim despre instrumente ale unei campanii targetate precum: geolocalizare, definirea nivelului financiar si extragerea unor date demografice pentru o segmentare a pietei cat mai eficienta. Campaniile targetate inteligent sunt cele care au cele mai mari rate de conversie. Asadar, daca iti doresti acelasi lucru pentru afacerea ta, incearca sa introduci acest element in urmatoarea ta campanie de SMS marketing.
Totusi, atunci cand vine vorba despre mesaj, acesta va trebui construit intr-un mod cat mai original. Iata principalele sfaturi de construire a unui mesaj cat mai atractiv pentru a spori rata de conversie.
Include un Call-to-action (CTA) clar
Atunci cand vorbim despre marketingul prin SMS, textul are o importanta esentiala. Sunt doar cate zeci de cuvinte in care trebuie sa incadrezi esenta a ceea ce vrei sa comunici. Astfel, mesajul trebuie construit cat mai concis, dar, in acelasi timp, cat mai atractiv pentru utilizator. Folosirea unui CTA clar este vitala pentru a atrage clientul folosind cuvinte cu un impact puternic care indeamna la actiune.
Personalizeaza-ti mesajul cat mai creativ
In prezent, realitatea tuturor a devenit, in mare parte, destul de digitala. Totul are loc in mediul online si fiecare brand doreste sa isi dezvolte cat mai bine businessul. Astfel, se creeaza o competitie foarte mare, iar cheia prin care se pot combate asemanarile si repetarile este prin mesajele personalizate, astfel incat, creativitatea specialistului sa fie fructificata. Pentru a creste rata de conversie, exista posibilitatea de a mentiona numele utilizatorului si de a folosi un limbaj prietenos.
Foloseste testul A/B
In final, o metoda utila prin care se poate testa rata de conversie este testul A/B. Ce inseamna acest lucru? Ei bine, daca ai un total de 10.000 de utilizatori carora planuiesti sa le trimiti mesaje, foloseste o oferta diferita pentru jumatate dintre acestia. Trimite 5.000 de mesaje formulate intr-un anumit mod si alte 5.000 formulate diferit, pentru a analiza care rata de conversie este mai buna. Testul nu este costisitor si iti permite sa faci alegerea mai buna pentru a avea o rata de conversie mai ridicata in viitor.
Rata de conversie a devenit un pilon prin care specialistii de marketing pot analiza concret si rapid daca o anumita campanie de marketing prin SMS este eficienta sau nu. Dat fiind acest lucru, se pot utiliza diverse metode prin care rata poate fi sporita, bazandu-se, in cea mai mare parte, pe instrumentele de targetare, dar si pe creativitatea specialistului.
Sursa foto: Shutterstock.com
Intrebari si raspunsuri frecvente despre rata de conversie
Cat de importanta este rata de conversie in strategia de promovare?
Rata de conversie este esentiala pentru a analiza o strategie de promovare. Aceasta determina succesul pe care l-ai avut in randul utilizatorilor si iti permite sa analizezi profitabilitatea campaniei.
Cum poti mari rata de conversie a SMS-urilor?
Pentru a mari rata de conversie a SMS-urilor, trebuie sa folosesti campaniile targetate, intrucat, acestea au cel mai mare potential de a-ti oferi rezultatele pe care ti le doresti. De asemenea, poti construi un mesaj creativ pe care sa il personalizezi in functie de diferite criterii. Totodata, includerea unui CTA clar si direct este vitala.
Cum poti ajunge la utilizatori prin SMS?
Poti ajunge la utilizatori cu ajutorul serviciilor de geolocalizare. Acestea sunt din ce in ce mai populare, iar combinarea lor cu impartirea pe categorii de varsta sau venit, permit segmentarea corecta a utilizatorilor in functie de produs. Totodata, prin Bulk SMS, se pot trimite aceleasi mesaje tuturor clientilor.