Stiai ca la un nivel global, se trimit aproximativ 15,2 milioane de SMS-uri pe minut? Din acest motiv SMS marketing este unul din cele mai eficiente canale de marketing la momentul actual.
Scepticii ar spune ca exista prea multe limitari in campaniile de SMS marketing. Noi credem ca folosind tool-ul potrivit poti crea campanii care sa iti demonstreze rapid ca a meritat tot efortul investit!
Cat de eficient este canalul de SMS marketing?
Conform unui studiu facut in 2013 pe un esantion de 1 miliard de SMS-uri, peste 90% dintre cele de tip marketing trimise au fost deschise in primele 3 minute!
Mai mult, conform Hubspot, mesajele trimise in cadrul campaniilor de SMS marketing au o rata de deschidere de pana la 99%. Acest numar este cu mult peste rezultatele medii din e-mail marketing, de doar 32%.
Unul din motive consta in lipsa filtrelor de SPAM. Acesta este un real impediment in e-mail marketing. Motivul este insa acela ca fiecare dintre noi isi verifica foloseste telefonul foarte frecvent. Atunci cand primim un SMS, reactionam aproape instant, nu-i asa?
Si nu, prin campaniile de SMS marketing nu pierzi trafic. In era telefoanelor smart, este mai usor ca oricand sa trimiti clientii din mesajul text direct catre site-ul tau.
Targetarea corecta a mesajelor si crearea unei campanii de succes
Nu este recomandata trimiterea de SMS-uri cu scop de marketing catre clienti la fel de frecvent pe cat am trimite e-mailuri. De aceea, editarea mesajului in functie de fiecare categorie de clienti are un impact mult mai puternic.
Asadar, sa presupunem ca ai deja creata o baza de date si iti doresti sa dai start primei tale campanii de SMS marketing.
Iata care sunt cele 10 lucruri de care trebuie neaparat sa tii cont pentru a te asigura ca vei avea o campanie de SMS marketing de succes:
-
Asigura-te ca ai consimtamantul clientilor inainte de a le trimite SMS-uri
Inainte de a porni la drum, asigura-te ca absolut toti clientii catre care vei trimite campania ar putea raspunde cu usurinta la intrebarea „De ce primesc eu asta?” atunci cand iti citesc mesajul.
-
Segmenteaza baza de date, pentru o targetare corecta
Sunt numeroase exemple de campanii de SMS marketing care s-au bucurat de un succes rasunator dintr-un motiv simplu – au fost targetate corect!
De exemplu Kiehls, un brand gigant de cosmetice din Statele Unite, a trimis campanii de SMS marketing targetand clienti in functie de geo-locatia acestora.
Destinatarii au fost incurajati sa trimita un mesaj catre un numar scurt pentru a fi inclusi in promotia respectiva; ulterior, Kiehl a transmis 3 campanii de SMSuri pe luna catre cei inscrisi, targetand clientii din apropierea magazinelor lor fizice.
Rezultatul? La finalul celor 6 luni de campanie, 73% dintre clientii care s-au inscris au si finalizat o comanda!
Mai mult decat atat, un chestionar lansat in urma acestei actiuni releva ca 81% dintre respondenti chiar isi aminteau de mesajele primite din partea Kiehl!
Din acest exemplu putem concluziona ca targetarea este extrem de importanta. Ne reamintim rapid care sunt modalitatile de targetare pe care SMSO ti le pune la dispozitie:
- Geo-localizarea retroactiva a clientilor;
- Localizarea geografica curenta a destinatarilor;
- Tipul de telefon mobil al destinatarului;
- Valoarea medie a facturilor de telefonie mobila;
- Perioada in care clientii au avut roaming-ul activat;
- Criterii socio-demografice.
- Porneste campanii automatizate de SMS marketing
Stiai ca poti targeta clientii in functie de actiunile lor pe site-ul tau? Aceasta functionalitate iti ofera posibilitati multiple de abordare a fiecarui client in parte. Astfel ii oferi recomandari personalizate, crescand semnificativ potentialul de vanzare.
De exemplu, poti trimite un SMS automat catre clientul care a finalizat o comanda de adidasi de alergare pe site-ul tau, recomandandu-i si un bidon de apa special pentru jogging. Ii poti oferi chiar si o reducere la acesta, sau – de ce nu? – ii poti recomanda un intreg echipament de jogging, potrivit anotimpului curent.
-
Tine cont de ziua si ora trimiterii SMS-urilor
Multi dintre noi optam pentru alerte silentioase pentru e-mailuri sau chiar am oprit complet notificarile pentru acestea. Insa atunci cand vine vorba de SMS-uri lucrurile stau exact invers. Aproape 100% dintre noi ne dorim sa fim alertati in timp real de sosirea unuia.
Din acest motiv este extrem de important sa identificam o zi si o ora potrivite pentru trimiterea acestuia.
Un studiu din 2017 arata ca SMS-urile comerciale au inregistrat rezultate mult mai bune atunci cand au fost trimise spre finalul saptamanii, decat cele trimise in celelalte zile. Ora recomandata de trimitere difera in functie de audienta, insa cu siguranta nimeni nu si-ar dori sa primeasca un SMS noaptea tarziu, sau dimineata la prima ora.
- Creeaza SMS-uri scurte si la obiect
Nimeni nu vrea sa citeasca ecrane intregi de text! Editarea mesajelor pentru a le face scurte si la obiect iti vor maximiza sansele ca acestea sa fie citite pana la final.
-
Include un Call To Action in mesajul tau
Ca si in cazul altor canale de marketing, este recomandat sa folosesti un Call To action. Include un „Cumpara acum” sau un „Viziteaza site-ul” pentru a-ti indemna clientii sa faca mai mult decat doar sa iti parcurga mesajul.
- Personalizeaza URL-ul inclus in mesaj
Daca vei folosi un link in mesajul tau, asigura-te ca acesta este cat mai scurt posibil si poate chiar personalizat! Nu numai ca astfel iti creste reputatia brand-ului, dar conform unor studii, folosirea URL-urilor personalizate iti mareste sansele de click cu pana la 39%.
-
Creeaza-ti un nume personalizat de expeditor
Trimite SMS-uri din partea brandului tau, nu din partea unui numar de telefon. SMSO iti pune la dispozitie editarea numelui expeditorului, astfel incat destinatarul sa stie din prima din partea cui vine mesajul.
- Personalizeaza SMS-urile tale de marketing
De ce sa trimiti un mesaj generic cand ai putea sa te adresezi fiecarui destinatar in parte? SMSO iti permite editarea si personalizarea mesajelor tale incluzand numele destinatarului sau data nasterii a acestuia.
- Urmareste performanta campaniilor tale de SMS marketing
SMSO iti livreaza raportari detaliate la fiecare campanie pentru a vedea nu numai istoricul campaniilor trimise dar si pentru a evalua impactului acestora.