Ilustrație self service marketing

Self-service marketing si campanii targetate

Companiile de dimensiuni medii si mari se bazeaza pe marketingul de tip self-service pentru a creste eficienta implementarii campaniilor.
Succesul unei campanii se masoara in impactul pe care il are asupra consumatorilor. Cu cat consumatorii rezoneaza mai mult cu brandul si produsul sau serviciul tau, cu atat sunt mai mari sansele sa il achizitioneze. A ajunge exact la acel public sensibil la mesajul transmis de tine a devenit o necesitate si un etalon.

Specialistii in marketing au nevoie de instrumentele necesare pentru a se folosi de cunostintele despre publicul tinta. Acesta este un serviciu in sine, o componenta esentiala a unei strategii de marketing de succes.

Marketing-ul de tip self-service este foarte util in special corporatiilor care activeaza la nivel national sau global si care activeaza in zone si culturi diferite.

Odata conceputa strategia de comunicare la nivel organizational, sunt trasate linii generale pe care fiecare echipa le implementeaza la nivel local. Mesajele si instrumentele de comunicare sunt construite de tip sablon si pot fi usor modificate pentru a se integra in peisajul local. Mesajul central, valorile, principiile brand-ului sunt clare si vizibile, insa condimentate cu specificul fiecarui public tinta.

Campaniile de marketing targetate ajung la oamenii potriviti, la momentul potrivit

Au apus vremurile in care ne promovam produsul sau serviciul pe toate canalele de comunicare, catre tot publicul, sperand ca cineva sa cumpere. Oamenii au nevoi specifice, in functie de diferite criterii socio-demografice si de interese. Tehnologia a avansat odata cu cresterea numarului de produse si servicii de pe piata, astfel incat a devenit vital sa ne promovam produsul sau serviciul exact publicului care ar putea fi interesa.

Modalitati prin care iti poti segmenta publicul

Spus simplu, trebuie sa identificam cine sunt acei consumatori care ar putea fi dispusi sa ne cumpere produsul. Prin strategia de marketing targetata, ne canalizam eforturile de promovare si transmitem mesajul in functie de atributele publicului nostru tinta. Si functioneaza – companiile castiga in medie $2 pentru fiecare $1 investit in Google Ads.

Criterii prin care ne putem imparti potentialii clienti:

  1. Localizarea geografica. Ne putem adresa persoanelor care locuiesc intr-un anumit oras sau care doar au trecut printr-o anumita zona geografica. O campanie de marketing pentru o afacere locala va avea un ROI mai mare daca targeteaza persoanele deja aflate in apropierea magazinului.
  2. Aspecte demografice. Ne putem personaliza campania in functie de gen sau varsta. De exemplu, o campanie pentru 8 martie va transmite un mesaj diferit doamnelor fata de mesajul transmis barbatilor, pe care ii va incuraja sa isi surprinda perechea cu un cadou.
  3. Aspecte psihografice. Ne putem segmenta publicul tinta in functie de valori, interese, hobby-uri, stil de viata, comportament, etc. Cu totii petrecem foarte mult timp pe telefonul mobil – nu mai este un secret. Studiile arata ca afisarea produsului sau serviciului tau pe telefonul mobil iti poate creste vizibilitatea cu 46%. Acest lucru inseamna ca poate fi o miscare inteligenta sa investesti mai mult in promovarea produsului tau pe telefonul mobil si mai putin pe desktop.

Beneficiile strategiei de marketing de tip self-service

Odata ce ai identificat cine sunt acei oameni care ar fi interesati de produsul sau serviciul tau, iti poti contrui campania de marketing pentru a ajunge exact la ei. Marketingul de tip self-service se refera, in esenta, la instrumentele prin care transmiti mesajul in functie de publicul deja segmentat. Serviciile oferite de SMSO constituie o parte a strategiei tale de marketing de tip self-service, intrucat tu detii controlul asupra instrumentelor prin care iti transmiti mesajul, in mod personalizat.

Astfel micosorezi costurile, mesajul tau este relevant pentru public si reduci timpul de lucru pentru ca stii exact ce ai de facut.

  1. Costuri reduse

Marketingul de tip self-service te ajuta sa detii controlul asupra cheltuielor. Investesti bani pentru a ajunge la un numar de oameni mult mai redus, dar deschis spre a-ti achizitiona produsul.

  1. Consecventa imaginii brand-ului

Cu toate ca te adresezi unor categorii de public diferite, valorile si imaginea brandului se pastreaza. Campaniile targetate te ajuta sa transmiti un mesaj consecvent, insa nu identic fiecarui public.

  1. Analizarea datelor

Transmiterea mesajului personalizat in functie de categoriile de public te ajuta sa observi ce tip de mesaj aduce vanzari. Acest aspect are o valoare foarte mare in crearea viitoarelor mesaje si strategii de comunicare, mereu adaptate la nevoile publicului tau. De exemplu, prin personalizarea campaniei in functie de localizarea geografica, poti observa in ce zone ai un public mai interesat de produsul sau serviciul tau.

  1. Cresterea vanzarilor

Intrucat mesajul tau ajunge exact la persoanele care ar putea fi interesate de produsul sau serviciul tau, sansele ca acestia sa cumpere cresc exponential. Recuperarea investiei se face intr-un timp mai scurt si mai profitabil pentru afacerea ta.

Plaforma de SMS marketing te ajuta sa iti personalizezi campania in functie de publicul tau tinta

Serviciul nostru iti permite sa ajungi la persoanele despre care stii deja ca au nevoie si isi doresc sa utilizeze produsul sau serviciul oferit de tine. Ai control asupra instrumentelor de targetare si poti crea usor noi campanii pentru ajunge rapid la noi clienti.

SMSO iti pune la dispozitie urmoatarele modalitati de targetare:

  • In functie de geo-localizarea retroactiva a clientilor;
  • In functie de localizarea geografica curenta a destinatarilor;
  • In functie de tipul de telefon mobil al destinatarului;
  • In functie de valoarea medie a facturilor de telefonie mobila;
  • In functie de perioada in care clientii au avut roaming-ul activat;
  • in functie de criterii socio-demografice.

Exemplu de bune practici ale unei campanii de SMS marketing – Domino’s Pizza

Lantul de restaurante international, Domino’s Pizza, a creat o campanie de SMS marketing bazata pe geo-localizare si inca un aspect cheie – momentul perfect de a atrage noi clienti. Mesajul a fost trimis aproape de finalul programului de lucru, cand multi se intreaba ce ar putea sa manance la cina. Mai exact, au trimis un mesaj cu o oferta 1+1 gratis, la ora 16:15, catre persoanele localizate in proximitatea unuia dintre restaurante.

Comunica eficient mesajul campaniei tale

Segmentarea pietei de ajuta sa iti promovezi produsul sau serviciul persoanelor potrivite si sa iti personalizezi campania de marketing. Prin campaniile targetate reduci costurile de promovare si ai un nivel crescut de recuperare a investiei.

Consideri ca iti folosesti cunostintele despre publicul tau tinta la potentialul maxim? Contacteaza-ne aici pentru a afla cum te putem ajuta sa ajungi la oamenii potriviti la momentul potrivit.

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.

Menu