Clienții sunt foarte importanți pentru succesul afacerii tale, în special cei fideli. Aceștia nu doar că fac cumpărături constant de la tine dar, pentru că sunt mulțumiți, te vor recomanda și altor persoane și astfel vei avea noi clienți.
Orice afacere la început de drum va avea ca principal scop atragerea clienților noi, dar în timp, ar trebui să îți concentrezi atenția asupra fidelizării clienților. Astfel, te vei asigura că vei face profit constant.
Clienții fericiți se transformă în clienți fideli în timp, dacă investești în crearea unei relații între afacere și client. Nu este un proces ușor, dar este necesar deoarece îți garantează reușita.
Iată, în continuare, câteva sfaturi care te vor ajuta să îți fidelizezi clienții:
Fidelizare clienți: oferă un serviciu clienți extraordinar
Serviciul pentru clienți are un impact masiv asupra capacității de retenție a clienților. Clienții trebuie să simtă că tot procesul de cumpărare este ușor și fără obstacole. Nu trebuie neapărat să îți surprinzi clienții și să le ofere cadouri, dar trebuie să le oferi ceea ce caută, într-un timp cât mai scurt.
Oferă serviciu clienți automatizat
Multe companii nu își doresc să automatizeze serviciul pentru clienți pentru că le este frică că își vor pierde clienții. Nu încerca să îți ascunzi latura umană atunci când comunici cu clienții. Totuși , trebuie să ai în vedere și faptul că unii oameni vor vrea să discute direct cu un manager sau să își rezolve problemele direct prin robot, în câțiva pași simpli.
O opțiune bună este chatbot, foarte utilizat în zilele noastre. Un robot eficient va răspunde rapid clienților fără să fie nevoie să fie controlat de o persoană.
Serviciul clienți trebuie să fie ușor de contactat
Există două tipuri de persoane care au nevoie de serviciu clienți: cei care vor să se descurce singuri și cei care cer ajutor. Trebuie să oferi opțiuni pentru ambele tabere. Un robot poate oferi anumite răspunsuri dar pentru anumite problemă este nevoie de o persoană.
Nimănui nu îi place să aștepte foarte mult la telefon sau pe chat înainte de a fi preluat de cineva. Asigură-te că ai un departament pentru servicii clienți proporțional cu numărul clienților. Astfel, vei reuși să oferi răspunsurile dorite, într-un timp cât mai scurt.
Foarte important este și modul în care angajații de la servicii clienți răspund clienților. Ideal ar fi să aibă mereu un ton pozitiv și politicos și să încerce să rezolve orice problemă. Poți motiva angajații dacă le oferi beneficii și bonusuri.
Strategii de fidelizare a clienților
De multe ori, oferi reduceri și beneficii pentru clienții care fac prima achiziție. Este la fel de important să oferi beneficii și clienților fideli, astfel îi încurajezi să cumpere des de la tine. Există numeroase strategii de fidelizare a clienților, de la un sistem de puncte pentru cumpărături, carduri de fidelizare la diverse campanii prin SMS (concursuri, abonare la newsletter).
Trebuie să ai în vedere toate posibilitățile și să încerci cât mai multe pentru a o găsi pe cea potrivită pentru tine. Marketingul prin SMS este mai eficient comparativ cu cel prin e-mail, iar prețurile sunt foarte accesibile. Aproximativ 98% din mesaje sunt deschise și 94% din ele sunt citite în primele 5 minute.
Metodele de fidelizare a clienților trebuie să fie simple
Nu pune piedici în fața clienților care încearcă să se înscrie la un program de beneficii. Procesul de înscriere ar trebui să fie alcătuit din câțiva pași foarte simpli, fără să ceri detalii în plus. Dacă este posibil, înscrie persoanele direct în programul de fidelizare atunci când achiziționează ceva de la tine.
Programul de fidelizare trebuie să fie gratis
Dacă nu oferi niște beneficiii foarte valoroase, nu există niciun motiv să le ceri clienților să plătească pentru programul de beneficii. Acesta ar trebui să reprezinte un îndemn spre cumpărare și nu trebuie să fie ceva ieșit din comun sau măreț.
➢ Fă totul mai distractiv cu mesaje fidelizare clienți
Ca să îi determini pe oameni să se înscrie la programul de beneficii, poți face totul mai distractiv. Începe cu niște mesaje prietenoase și amuzante în campania de promovare. Adaugă și culori puternice și competiții cu premii modice pentru ca totul să pară un joc.
➢ Programul de beneficii trebuie să merite
Partea distractivă e importantă, dar, în același timp, trebuie să folosești toate metodele de motivare a clienților. Poți oferi un număr de puncte, reducere sau o sumă de bani înapoi pentru înscrierea la program.
Fidelizarea clienților contează foarte mult pentru succesul afacerii tale. Găsește strategia de fidelizare potrivită pentru afacerea ta și nu neglija cât de important este un departament pentru serviciul cu clienții eficient.