Laptop pe ecranul căruia se găsește o prezentare despre trenduri de marketing

Trenduri de marketing în 2020 pe care trebuie să le implementezi

Trăim într-o lume luată pe sus de evoluția tehnologică. Astfel, odată cu tehnologia simțim că și tot ceea ce știm noi se schimbă, incluzând aici și trendurile de marketing. Acesta este un motiv în plus pentru care marketerii trebuie să fie constant la curent cu ce se mai modifică sau mai apare nou în domeniu. Dacă până acum câțiva ani afacerile depindeau în totalitate de formele tradiționale ale marketingului, de când cu boom-ul din tehnologie, au apărut tot mai multe trenduri de marketing pe care trebuie să le implementezi și tu.

1. Facebook se află încă în capul listei canalelor de comunicare de pe social media

Văzând tot mai mulți tineri îndreptându-se către YouTube și tot mai mulți influenceri făcând averi din reclame pe Instagram, am tinde să credem că Facebook a rămas puțin în urmă. Totuși, studiile recente arată că Facebook este încă una dintre cele mai des folosite platforme de socializare. Bineînțeles, folosirea acestuia ca metodă de comunicare depinde în întregime de audiența targetată. Dacă publicul țintă face mai degrabă parte din generația millennials, o mișcare inteligentă ar fi vizarea platformelor de tipul Instagram sau Pinterest.

2. Emailul devine din ce în ce mai personalizat

Sustenabilitatea emailului sub forma unui canal de marketing este drastic criticată de specialiștii în marketing de peste tot în lume. Acest lucru se întâmplă deoarece este cu mult depășit în eficiență de multe alte canale de marketing, enumerând printre acestea SMS-ul, care are rate de deschidere sesizabil mai mare față de email, fiind într-o creștere continuă.

Cu toate acestea, emailul nu este definitiv eliminat din strategiile de marketing. Pentru a obține cele mai bune rezultate când folosești emailul trebuie totuși să ai în vedere câteva lucruri. Cel mai important, trebuie să personalizezi cât se poate de mult emailul. Pentru a obține acest lucru trebuie automatizat întregul proces. Astfel, ești obligat să renunți la vechile emailuri lungi și plictisitoare, trimise în același formate întregii liste de clienți. Fii atent la nevoile și dorințele consumatorului. Fii pe fază și urmărește fiecare mișcare. Când clientul adaugă un produs în coș, amintește-i că a venit vremea să îl cumpere.

3. SEO va putea să dicteze succesul campaniei tale

SEO (Search Engine Optimization) deja reprezintă un must dacă vrei să îți faci văzută campania de marketing. Există fel și fel de instrumente care să te ghideze și să te ajute. Folosindu-te de acestea te vei asigura că mesajul tău ajunge la cât mai multă lume. Mai mult de atât, prin intermediul rapoartelor oferite de aceste instrumente vei putea afla care sunt ratele click-urilor făcute pe pagina ta, alături de ieșirile din pagină. A venit momentul să înțelegi că un conținut optimizat pentru motoarele de căutare îți pot aduce un mare avantaj competitiv.

4. Folosirea chat boților pentru scurtarea timpului de răspuns

Printre cele mai eficiente trenduri de marketing se numără și folosirea chat boților. De fiecare dată când un client întâmpină dificultăți, fie în navigarea site-ului, fie în procesul de comandare, acesta are tendința de a se îndrepta către un chat bot pentru ajutor. Nu este nimic ieșit din comun, este firesc ca omul să caute varianta cea mai la îndemână și calea cea mai scurtă spre a-și rezolva problema. Astfel, aceste tipuri de instrumente se dovedesc a fi extrem de folositoare  pentru a răspunde la întrebări de bază, pentru a face recomandări de produse sau pentru a oferi suport clienților.

În cazul marilor companii, aceștia se găsesc extrem de eficienți, întrucât oamenii nu sunt prea fericiți când trebuie să aștepte minute în șir pentru a li se rezolva problema. În această situație, un chat bot poate întotdeauna să rezolve sarcinile unui angajat call center, mult mai rapid. Acesta reprezintă un imens avantaj și în ceea ce privește resursele. De ce să irosești timp și bani pentru a instrui un personal atât de mare pe cât este și compania, pentru a rezolva probleme care de altfel pot fi atât de ușor gestionate de acești chat boți?

5. Keep it visual

Videoclipurile revoluționează lumea marketingului. Studii recente arată că un consumator obișnuit va consuma cu 88% mai mult timp pe un website care conține materiale video. Acest fapt este natural. Videoclipurile sunt captivante, iar omul este astfel creat încât să capteze și să proceseze mai ușor informațiile provenite din surse vizuale.

Există numeroase scopuri pentru care poți folosi videoclipuri. Lansarea unui nou produs sau serviciu merită, cu siguranță, o ilustrare vizuală. Tutorialele reprezintă un alt mod ingenios prin care să captezi atenția clientului, în încercarea de a-l conduce către cumpărare.

6. Păstrează-ți focusul pe branding

Având în minte aceste trenduri de marketing enumerate mai sus, recomandarea noastră este să fii mereu deschis la nou. Ține pasul cu trendurile, dar și cu tehnologia și urmărește care canale au cele mai bune rezultate în domeniul tău. În cazul în care îți dai seama că afacerea ta are nevoie de SMS pentru a înflori, te invităm să te înregistrezi aici și să dai startul campaniilor prin SMS.

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.

Menu