Bărbat care utilizează telefonul mobil pentru jocuri

4 strategii de marketing mobil pentru afacerea ta

O strategie bună de marketing își concentrează întotdeauna eforturile în jurul locurilor în care clienții există. Astfel, dacă ești o persoană care a ieșit măcar odată din casă în ultimii ani, atunci știi că toată lumea trăiește cu nasul în telefon. La metrou, pe stradă, în cafenele sau la masă în restaurant. Întreaga viață a omului se desfășoară pe un ecran de câțiva inch. Mai mult de atât, un studiu recent a dezvăluit că aproximativ trei sferturi din navigatorii pe Internet, vor intra online numai de pe telefonul mobil până în anul 2025. Astfel, telefonul este punctul tău de focus. Din acest motiv noi îți prezentăm 4 strategii de marketing mobil pentru afacerea ta.

1. Marketing prin aplicații mobile

Mână care ține un telefon pe al cărui ecran se găsesc diverse aplicații mobile

Utilizatorii de telefoane mobile își petrec 80% din timpul lor navigând prin aplicații mobile. Astfel, marketingul prin aplicațiile mobile ar trebui să ocupe primul loc în lista priorităților, întrucât reprezintă cea mai mare oportunitate pentru tine. Te-ai putea gândi acum că dezvoltarea unei aplicații poate fi prea costisitoare, mai ales pentru un business mic. Pentru aceste situații există totuși soluții  prin care poți totuși să ajungi la clienți prin servicii de tipul Google AdMob. Acestea permit advertiserilor să îți plaseze reclamele în aplicații ale terților. De asemenea, poți folosi reclamele promovate incluse în platforma Facebook. În acest caz reclamele vor apărea în aplicația mobilă a Facebook ca parte a feed-ului utilizatorilor.

Cu toate acestea, aceste soluții, deși te ajută incredibil de mult, nu îți oferă tot controlul pe care îl poți avea prin intermediul unei aplicații proprii. Dacă totuși ai în vedere dezvoltarea unei aplicații proprii, atunci vei sesiza că aceasta va deveni gazda unei relații intime, care evoluează constant, între tine și clienții tăi. Totodată, tehnologiile de prezicere pot crea o experiență eficientă de cumpărare, atât pentru client, cât și pentru tine. Cu toate acestea, trebuie să ai în vedere și faptul că audiența ta este limitată la clienții deja existenți, aplicația nefiind o metodă optimă pentru a aduce noi utilizatori.

2. Marketing mobil în jocuri

Ai putea spune că această categorie se încadrează lejer la cea anterior precizată. Cu toate acestea, jocurile reprezintă un segment atât de vast al aplicațiilor, cu un scop total diferit și unic. Un studiu recent a estimat că jocurile pe telefon reprezintă aproximativ 43% din utilizarea telefoanelor inteligente. Asta înseamnă un număr potențial de ochi care să îți observe brandul destul de impresionant.

În această categorie includem două tipuri de reclame: bannere și videoclipuri. Este de la sine înțeles ce sunt bannerele, acele mici reclame care apar constant pe durata jocului. Acestea presupun un efort minim, însă rezultatele acestora sunt de multe ori tot minime. Pe de altă parte, videoclipurile de promovare s-au dovedit a fi un adevărat succes. Motivul principal este că sporesc interactivitatea. De multe ori în jocuri, utilizatorii sunt îndemnați să vizioneze un videoclip de promovare în schimbul unor puncte bonus sau a altor forme de recompensă. În acest sens, gamerii au găsit aceste videoclipuri irezistibile, mai ales când au neapărat nevoie de casca aia faină pe care și-o doresc de mult timp. Astfel, marketingul prin intermediul jocurilor într-adevăr are puterea de a-ți face brandul văzut. Cu toate acestea, succesul campaniei tale depinde în totalitate de receptivitatea utilizatorilor în ceea ce privește bannerele sau videoclipurile.

3. Coduri QR

Mână care ține un telefon pe ecranul căruia se găsește un cod QR

Trăim într-un secol al vitezei. Astfel, consumatorii își vor informația și o vor acum. În acest caz, codurile QR reprezintă una dintre cele mai eficiente prin care le poți oferi clienților ceea ce își doresc într-un timp extrem de scurt. Aceste imagini scanabile poate declanșa descărcarea unei aplicații, pot descărca în telefonul utilizatorului o factură sau chiar meniul unui restaurant. Aceste coduri sunt rapide și ușor de implementat, incluzând o cantitate uriașă de informație într-un singur desen simplu pe un ecran.

4. Location-based marketing

Această formă de marketing se folosește de locația, prezentă sau trecută, a consumatorului pentru a-i trimite mesaje targetate. Cele mai populare forme de marketing de tip location-based sunt geofencing și geotargeting.

Geofencing este mai degrabă folosită de companii precum Facebook sau Snapchat pentru a trimite reclame consumatorilor, bazându-se pe locația acestora. De exemplu, este posibil să treci pe lângă un muzeu iar în momentul respectiv să primești o reclamă pe Facebook despre un eveniment care are loc la acel muzeu, invitându-te să participi și tu.

Geotargetarea este similară, diferența fiind că aceasta se bazează pe o locație trecută a consumatorului. Spre exemplu, cândva ai fost etichetată într-o poză la un anumit restaurant. Având aceste date, restaurantul le poate folosi pentru a-ți trimite un reminder pentru a încerca noua supă din meniul lor, care vine la pachet cu desert.

Concluzii

Astfel, marketingul de tip location-based te poate ajuta să targetezi consumatori de mare valoare. Te poți folosi, în acest sens, de geotargeting nu doar pentru a atrage noi clienți, ci pentru a crea o bază de clienți recurenți. Cu toate acestea, trebuie să acorzi o atenție sporită îngrijorărilor legate de intimitate și de încălcarea spațiului privat al persoanei. Dacă totuși manevrezi situația cu blândețe poți obține rezultate incredibile. Mai mult de atât, dacă vrei să profiți de servicii de geolocalizare, vino în platforma SMSO și targetează-ți campaniile de marketing prin SMS.

Iată că există numeroase soluții prin care afacerea ta, indiferent de dimensiunile acesteia, poate pătrunde în mințile consumatorilor. Poți obține acest rezultat folosindu-te de ceea ce nu lipsește niciunuia dintre noi, telefonul mobil. Dacă ești totuși interesat de a ajunge la clienții tăi tot prin intermediul telefonului mobil, dar fără ca aceștia să fie nevoiți să fie conectați la Internet, îți sugerăm să iei în calcul marketingul prin SMS. Mai mult de atât, la înregistrarea în platformă primești primele 100 de SMS-uri gratuit.

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.

Menu