Când vorbim de date, de baze de date, având în vedere toată atenția și resursele aplicate colectării și analizei acestora, s-ar crede că acest lucru este destul de bine cunoscut. În practică, totuși, adesea vedem prăpastii majore în peisajul datelor. Astfel, pentru a asigura lansarea unei campanii de SMS marketing de succes, este necesară acordarea unei atenții sporite datelor corecte și modului de prelucrare a acestora.
1. Colectarea datelor
În primă fază ne concentrăm atenția asupra colectării de date, proces care are un impact direct asupra comunicărilor de marketing. De-a lungul acestui proces, există o mulțime de situații cu care un marketer se poate întâlni:
- Integritate slabă a datelor – Aici includem date care nu sunt uniforme în structură în punctele de colectare a datelor sau în sistemul CRM (Customer Relationship Management). Acest lucru face ca utilizarea datelor să fie mai dificilă sau complet ineficientă.
- Igiena slabă a datelor – Din această categorie fac parte datele depășite, inexacte, lipsă sau duplicate. În această situație este cazul să te întrebi când a fost examinată ultima dată baza de date despre clienți? Acesta ar trebui să fie un proces regulat, continuu, dar mult prea des, la diverse companii, nu este.
- Silozuri de date – Această situație se regăsește foarte des în organizațiile descentralizate, care nu sunt bine configurate pentru a partaja și a consolida datele, chiar dacă diferitele divizii și departamente au obiective comune.
- Apatia datelor – Aici se includ înregistrări care nu sunt actualizate cu acțiuni sau inacțiuni, urmărirea sursei sau a conținutului consumat.
2. Tipuri de date
A venit momentul unei analize a tipurilor de date. Acestea se încadrează în patru tipuri sau categorii. Dacă organizația/compania ta nu folosește date din toate cele patru categorii, este momentul să te întrebi de ce.
Ca să îți fie mai ușor, pornește de la tabelul de mai sus și editează-l astfel încât să se plieze perfect pentru nevoile și obiectivele companiei tale.
Nu orice organizație va trebui să urmărească exhaustiv fiecare sursă potențială de date, întrucât nu este practic. Avantajul acestui exercițiu este de a analiza ce date colectezi acum. Cât de acționabile sunt acestea, sunt utilizate pentru a obține un rezultat optim? Dacă nu, va trebui să determini ce colecții de date suplimentare și punți de date trebuie inserate în procesele tale.
Oamenii de marketing adesea se păcălesc singuri în a crede că potențialii sau actualii clienți sunt prea ocupați pentru a citi și a consuma toate materialele de marketing fantastice pe care le pune compania la dispoziția lor. Acest lucru este pur și simplu neadevărat. Cu toții beneficiem de exact aceleași 24 de ore în fiecare zi. Aceasta înseamnă că toată lumea își organizează după priorități sarcinile în funcție de modul în care își doresc să își petreacă aceste ore. Și când vine vorba de consumul de materiale de marketing, dacă nu este relevant aici și acum pentru persoana respectivă, acesta scade rapid din orice listă de priorități. Datele sunt cheia relevanței. Și relevanța este aplicația criminală! Datele bune sunt elementul esențial al relevanței.
3. De ce o bună colectare de date determină o schimbare în gândire în ceea ce ține de call-to-action sau de proiectarea formularelor?
Exista diverse situații când o proastă gestionare a bazelor de date te poate împiedica din a evolua și din a-ți atinge obiectivele. Să luăm drept exemplu situația în care o companie vrea să introducă mesajele text ca parte a extinderii automatizării canalului de marketing. Compania este pregătită de schimbare și a găsit furnizorul de servicii web 2 SMS potrivit. Totuși, specialiștii își dau seama că bazele de date care conțin informații despre clienți nu sunt configurate pentru a facilita trimiterea mesajelor text. În acest caz, schimbarea este simplă. Trebuie să se colecteze datele, precum și să se obțină permisiunea, înainte ca implementarea să fie posibilă. De aceea este folositor un proces invers. Se va porni de la achiziția datelor înainte ca utilizarea acestora să se poată materializa.
Sursa: Pixabay
Personalizarea mesajelor
Una dintre cele mai frumoase caracteristici ale SMS-urilor este faptul că poți comunica cu sute sau mii de persoane, într-un timp de ordinul secundelor, reușind totodată să și personalizezi mesajul pentru fiecare persoană în parte. Acest lucru oferă valoare imaginii tale, determinându-l pe client să își sporească loialitatea față de brandul tău. Astfel, există, pe de altă parte, și situația în care brandurile și organizațiile doresc să personalizeze corpul mesajului cu prenumele destinatarului. În procesul de lansare a campaniei se observă că formularele de colectare a datelor au un singur câmp, etichetat „Nume”.
De aici înainte pornește o întreagă serie de întrebări. Este numele complet? Numele este prenumele sau invers? Există diverse variante în care aceste variabile pot fi confundate între ele. Această situație se va sfârși, inevitabil, prin trimiterea unui mesaj greșit către destinatari. Această problemă ar trebui să aibă o soluție ușor de realizat în formulare și în bazele de date. Tot ce trebuie să faci este să revezi datele, să le sortezi și să le încadrezi corespunzător. Astfel această situație nu va reprezenta vreodată motivul eșecului tău. Când faci acest lucru, asigură-te că revii la toate înregistrările active până în prezent și actualizează toate câmpurile. Fii întotdeauna atent la integritatea și continuitatea datelor. SMS-urile personalizate au rate de răspuns semnificativ mai mari.
Putem concluziona întregul articol printr-o singură idee: “Cunoașterea înseamnă putere”. Așadar, mai presus de toate, asigură-te că datele tale sunt corecte, bine încadrate și gata pregătite pentru a fi utilizate în următoarea ta campanie de SMS marketing. Iar dacă îți dorești să obții maximul de beneficii cu minimul de efort, prin campaniile tale, înregistrează-te aici. Primele 100 de SMS-uri le primești gratuit.