Desi este mai putin populara, microplata este o modalitate simpla si eficienta pentru platile mici si este foarte usor de implementat. Indiferent de profilul afacerii tale, acest mod de plata le va schimba semnificativ perceptia clientilor tai despre tine.
Intr-adevar, este de preferat sa incasezi o suma cat mai mare pe o tranzactie, insa trebuie sa fii constient ca exista anumiti clienti care nu sunt siguri ca vor sa plateasca o suma mare dintr-o data pentru a primi toate beneficiile. Poate, pur si simplu, sunt curiosi de ceea ce oferi si vor sa incerce fara sa investeasca o avere.
Microplata prin SMS te ajuta sa castigi noi clienti si sa le oferi mai mult control. Daca vrei sa afli cum, citeste in continuare!
1. Ce inseamna microplata?
Prin microplata sau plata prin SMS, clientul plateste o suma mica pentru produsele/serviciile tale trimitand un SMS de pe telefonul mobil. Este folosit, in cea mai mare parte, pentru achizitiile online, ca un inlocuitor al platii cu cardul. Sumele sunt, de obicei, mici si sunt trecute pe factura operatorului de telefonie mobila la care este abonat.
Cateva exemple pentru aceasta forma de plata sunt donatiile prin SMS, platile rapide pentru mijloacele de transport sau extensiile pentru jocuri. In cazul in care afacerea ta este bazata pe livrarea de continut, ai putea sa inlocuiesti plata prin subscriptie si sa oferi oportunitatea clientului sa aleaga plata per produs in loc de cea lunara pentru acces nelimitat.
2. Pentru ce tip de clienti este potrivita microplata prin SMS?
Daca afacerea ta se bazeaza pe vanzarea pachetelor de benificii sau daca livrezi continut lunar, atunci, cel mai probabil, pierzi foarte multi clienti, care nu doresc sa plateasca suma intreaga. Ei sunt clientii curiosi si economi sau care, pur si simplu, nu isi permit sa plateasca sume mari de bani. Cel mai probabil, se afla in segmentul de varsta 14-30 de ani sau, pur si simplu, sunt sceptici atunci cand vine vorba de plata online cu cardul bancar. Acesti oameni isi doresc o modalitate usoara si sigura de plata, care sa le prelungeasca timpul de gandire pentru a lua o decizie in privinta unei investitii care necesita plata unei sume considerabile, conform bugetului lor.
3. Microplatile ofera control clientilor
Un avantaj al acestui tip de plata este faptul ca le oferi clientilor impresia ca sunt in control. Nu se mai simt obligati sa achizitioneze un pachet de beneficii fara sa stie daca ii vor fi folositoare sau nu. Produsele tale vor fi fragmentate, iar clientul va plati pe loc atunci cand doreste sa beneficieze de serviciile tale. Acest lucru este un atu, in special pentru creatorii de continut, care, in general, aleg optiunea sa creeze continut premium pentru o suma lunara. De foarte multe ori, oamenii evita debitul direct, deoarece, pur si simplu nu au incredere in sistemul bancar online. Prin urmare, senzatia de control a clientului inseamna o sursa de venit in plus pentru tine, pentru ca exista o posibilitate mai mare pentru client sa achizitioneze o parte din produsele/serviciile tale atunci cand considera el de cuviinta.
4. Castiga noi clienti prin folosirea microplatilor
Nu trebuie sa ignori clientii carora li se potriveste plata prin SMS. Daca ai aceasta optiune, baza ta de cumparatori va creste de la luna de la luna, pentru ca microsuma este asemanatoare cu incercarea gratuita. Diferenta este ca dupa ce clientul incearca gratuit, trebuie sa plateasca o suma destul de mare de bani, prin urmare, este mult mai probabil sa renunte la achizitionarea produsului. Microplatile, in schimb, incurajareaza un consum constant, deoarece nu reprezinta o investitie foarte mare dintr-o data pentru clienti. Recurenta achizitionarii produselor cu microplata iti creste veniturile, in timp ce utilizatorul devine din ce in ce mai convins ca are nevoie de ceea ce ii oferi tu.
Acestea fiind spuse, nu neglija aceasta forma de incasare! Ea este avantajoasa atat pentru tine, cat si pentru potentialii utilizatori. Este usor de implementat si, totodata, simplu de folosit. Incearca aceasta modalitate sigura de plata, care creeaza noi oportunitati pentru afacerea ta!
5. Intrebari si raspunsuri frecvente despre microplati
Ce inseamna microplati?
Microplatile sunt o varianta de incasare pentru sume mici, prin care clientul plateste trimitand un SMS.
Cum se incaseaza banii din microplati?
Clientul trimite un SMS si suma de plata este trecuta pe factura operatorului de telefonie mobila la care este abonat. Banii sunt trimisi la furnizorul de servicii sau produse de catre operator.
Care sunt avantajele microplatilor?
Microplatile incurajeaza achizitia constanta si dau mai mult control clientului, deoarece suma cheltuita nu este foarte mare. Furnizorii se pot adresa oamenilor cu venituri mai mici, castigand noi clienti.