Desi domeniul marketingului este mereu in schimbare, anumite metode se bucura de longevitate si eficienta continua, datorita caracteristicilor pe care le prezinta. Promovarea prin SMS marketing este una dintre ele. Siguranta, eficienta si costurile reduse fac ca o campanie prin SMS sa aiba rezultate satisfacatoare, indiferent de profilul business-ului in cauza.
In continuare, vei afla informatii utile cu privire la amplificarea numarului de clienti prin SMS Marketing: care sunt cele mai eficiente strategii, ce sa nu faci cand implementezi o astfel de campanie, precum si raspunsul pentru cele mai frecvente intrebari despre aceasta metoda de crestere a bazei de clienti.
1. Atragerea clientilor noi prin SMS Marketing – strategii eficiente
Exista mai multe modalitati prin care un business poate atrage noi cumparatori pentru produsele sau serviciile oferite. Iata-le pe cele mai eficiente:
- Oferirea unui stimulent
Aceasta strategie presupune sa informezi publicul ca, pentru a avea parte de o reducere sau o promotie din partea companiei tale, ei trebuie sa trimita prin SMS un cuvant cheie sau un cod scurt la un numar desemnat. Atunci cand consumatorul raspunde la aceasta reclama printr-un mesaj, primeste reducerea respectiva sub forma de cupon, il foloseste si devine noul tau client.
- Programe de loialitate
De obicei, aceste tehnici de loialitate vizeaza retentia clientilor deja existenti, insa pot fi reutilizate ca programe de referinte. Daca oferi puncte destinate unor avantaje promotionale consumatorilor tai la fiecare achizitie, atunci le poti oferi si optiunea de a castiga mai multe prin recomandarea unui prieten care va folosi un cod special pentru cumparaturi. Atat persoana care face recomandarea va avea de castigat, cat si noul client, prin beneficierea de un discount.
- Integrare Social Media
Prin intersectarea celor doua canale de comunicare, vei atrage clienti din ambele surse. Poti face acest lucru prin promovarea in „cruce” a conturilor tale de social media prin intermediul SMS-urilor, dar si invers.
2. Atragerea clientilor noi prin SMS Marketing – greseli pe care sa le eviti
In implementarea acestor strategii si tehnici de marketing, pot aparea o serie de greseli care vor reduce eficacitatea metodelor folosite. Descopera la ce aspecte sa ai grija atunci cand setezi campaniile:
- Instructiuni neclare
Un detaliu care poate sabota reusita unei campanii pentru atragerea de noi clienti este lipsa conciziei si a claritatii instructiunilor. Daca decizi, de exemplu, sa oferi un cupon de reducere, asigura-te ca publicul intelege exact ceea ce trebuie sa faca pentru a se bucura de oferta. In caz contrar, vei cauza frustrari, iar clientii respectivi te vor evita cu orice pret.
- Numere invalide
Deseori, lista de numere de telefon la care se trimit mesajele nu este creata in mod organic si, prin urmare, poate contine numere false sau dezactivate. Astfel, te poti lovi de consecinte pe termen lung: scorul tau de livrabilitate a mesajelor va scadea, iar pe partea financiara, poate insemna mici pierderi.
- Alegerea neinspirata a momentului de livrare
Aceasta eroare este suparatoare atat pentru clientii vechi, cat si pentru cei potentiali. In ceea ce-i priveste pe ultimii, vei risipi orice sansa ca ei sa mai doreasca sa interactioneze cu compania ta. Alege un moment potrivit in care sa trimiti SMS-urile. De obicei, acestea incurajeaza o actiune imediata, asadar, programarea acestora este vitala. Seteaza campaniile astfel incat trimiterea mesajelor sa se faca in functie de fusurile orare in care locuiesc clientii.
Prin urmare, nu este dificil sa atragi noi clienti cu ajutorul strategiilor de marketing prin SMS. Ceea ce este important este evitarea greselilor care iti pot transforma campaniile intr-un esec.
Sursa foto: Unsplash.com, Shutterstock.com
3. Intrebari si raspunsuri frecvente despre atragerea clientilor noi prin SMS Marketing
Cum pot atrage clienti noi prin SMS marketing?
Exista mai multe metode de a castiga clienti noi prin SMS Marketing: oferirea de stimulente, invitatiile la evenimente, noutati despre companie sau despre produse, implementarea unui program de referinte.
Care sunt cele mai bune metode de atragere a clientilor noi prin SMS?
Cele mai eficiente metode de a atrage clienti noi difera in functie de profilul business-ului tau. De obicei, stimulentele si programele de referinte au rezultate satisfacatoare.
Cum trebuie sa sune un SMS de atragere a noilor clienti?
Un SMS trebuie sa contina un text scurt, usor de parcurs, cu instructiuni clare si sa indemne la o actiune din partea destinatarului.