În zilele noastre se vede, chiar și de la mare depărtare, că tehnologia evoluează incredibil de rapid. Odată cu aceasta, inevitabil a apărut și comerțul electronic, sau E-commerce. Acesta, în mare, se referă la orice tip de activitate de vânzare, sau cumpărare, de produse sau servicii, având ca spațiu de desfășurare mediul online. Deoarece acum este momentul pentru a te muta în online, multe companii se văd în situația în care concurența devine mai dură ca niciodată. Astfel, se recurge la utilizarea unor diferite strategii de marketing, de la marketingul pe social media și până la marketingul prin SMS. Fiecare dintre aceste strategii au avantajele lor, însă studiile recente au dovedit că cea mai eficientă metodă pentru comercializarea online a serviciilor este SMS-ul. Astfel, în acest articol vom preciza câteva avantaje ale SMS-urilor în domeniul comerțului electronic.
SMS-ul în domeniul comerțului electronic este metoda de comunicare cu clienții sau cu potențialii clienți, prin utilizarea de mesaje text pentru a-i notifica cu privire la produse și servicii. De asemenea, aceștia pot primi informații relevante care pot ajuta la creșterea clientelei și a vânzărilor. SMS-ul este considerat cea mai eficientă metodă, deoarece, atunci când vine vorba de dispozitive mobile, aceasta este încă una dintre cele mai utilizate funcții. Fiecare dispozitiv are capacitatea de a primi SMS fără a fi nevoie de conexiune la internet, asta înseamnă că SMS-urile pot fi primite oricând și oriunde. SMS-urile de comerț electronic oferă o mulțime de avantaje care ajută întreprinderile și mărcile să fie eficiente și să maximizeze profiturile, dintre acestea le enumerăm:
Creează o experiență mai bună pentru utilizatori
Comunicarea cu clienții prin SMS creează o experiență mai bună pentru aceștia. În cazul în care informațiile trimise sunt relevante pentru aceștia, la rândul lor, clienții vor reacționa corespunzător. Cu cât conținutul este mai relevant, cu atât reacțiile clienților vor crește profitabilitatea. Despre cum să îți contactezi inteligent clienții poți citi mai multe aici.
Rentabilitatea
SMS-ul este foarte ieftin în comparație cu alte tehnici de marketing. Printr-o platformă de web 2 SMS eficientă, cum este cea de la SMSO, puteți achiziționa pachete de SMS-uri, în funcție de necesitățile întreprinderii.
Încredere sporită
Trimiterea de oferte promoționale către clienți prin SMS este foarte fiabilă. Nu trebuie să îți faci griji că mesajul nu va ajunge la cealaltă parte la timp. SMS-urile nu au nevoie de internet pentru a funcționa. Prin urmare, o conexiune slabă la internet nu poate afecta viteza și rata cu care oamenii primesc mesaje text promoționale. Mai mult, din contul de client înscris în platforma SMSO, poți verifica în timp real statusul mesajelor tale.
Comunicarea rapidă
Ideile de implementare a SMS-ului cu E-commerce ajută întreprinderile să comunice mai rapid cu clienții. O cercetare recentă a arătat că 98% din mesajele text trimise sunt primite și deschise în termen de 3 minute de către destinatar. Acest lucru face ca SMS-ul să fie unul dintre cele mai rapide modalități de comunicare dintre întreprinderi și clienții lor. Mai mult de atât, aceasta statistică dovedește și faptul că mesajul este receptat și citit de către destinatar.
Este flexibil și ușor personalizabil
Când vine vorba de avantajele marketingului prin SMS, unul dintre cele mai importante este faptul că este atât de versatil. Acesta vă permite realizarea diverselor combinații pentru a fi cât mai relevant pentru client. Se poate anunța o vânzare, acorda o reducere temporară. Se pot recompensa clienții fideli, promova un produs nou, se pot felicita clienții cu ocazia zilei de naștere. Toate acestea duc la creșterea unei conștientizări a brandului. Acest fapt, pe termen lung, va conduce nu numai la creșterea profitabilității, ci și la dezvoltarea bazei de date a clienților.
Crește fidelitatea și vânzările clienților
Atunci când un brand este într-o comunicare constantă cu clienții lor, construiește o relație de lungă durată. Acest lucru poate fi realizat folosind SMS-uri de comerț electronic. De asemenea, este important să crești numărul clienților, însă la fel de importantă, dacă nu chiar mai importantă este fidelizarea clienților deja existenți. Este de evitat această greșeală uriașa, neglijarea vechilor clienți. Din contră, accentul mai tare trebuie axat pe experiența acestora cu întreprinderea. În situația în care aceștia sunt constant mulțumiți, ei vor reprezenta calea către atragerea unor noi clienți, fie că sunt prieteni sau rude, prin intermediul recomandărilor.
Reduce abandonul coșului de comerț electronic
Atunci când unui client nu i se amintește în mod corespunzător despre produsele din coșul său, acesta are tendința de a-l uita. SMS-ul este un mod foarte bun de a evita acest lucru. Companiile pot trimite mesaje text pentru a le reaminti clienților lor despre coș. Astfel, clienții vor lua măsurile necesare achiziționând produsul. Acest fapt nu doar că va conduce la o creștere a vânzărilor, ci le va și oferi clienților impresia unui brand căruia îi pasă.
Așadar, având cele de mai sus în minte, considerăm că este important ca fiecare marketer care plănuiește să se avânte în mediul online, să ia în considerare câteva simple avantaje ale SMS-urilor în domeniul comerțului electronic. Mai mult de atât, este important de construit un plan pe termen lung, rentabil și realizabil, care să conducă la rezultatele mult dorite. În acest caz, SMS-ul reprezintă instrumentul ideal prin care întreprinderile pot ajunge, cu cea mai mare ușurință, la clienții lor. Dacă SMS-ul este elementul care lipsește companiei tale, înregistrează-te aici iar primele 100 de SMS-uri le primești gratuit. Mai mult de atât, în platforma SMSO vei primi rapoarte detaliate. Acestea te vor ajuta să ții evidența mesajelor tale și a modului în care acestea îți vor ajuta business-ul.