SMSO

Black Friday – Cum să îți comunici mesajele promoționale cu ajutorul SMS-ului

În retail, si nu numai, Black Friday este unul dintre cele mai aglomerate evenimente de reduceri ale anului. Prin urmare, este șansa ta de a compensa pentru perioadele de vânzări scăzute din restul anului. Dar și de a-ți crește baza de clienți. În pregătirea marelui eveniment, mulți retaileri folosesc marketingul prin e-mail, promoțiile în magazine și postările pe social media. Asta, pentru a face publicitate și pentru a entuziasma audientele cu privire la ceea ce urmează. Însă, pe langa acestea, poți adauga si comunicarea prin SMS in strategia ta de marketare a campaniei de Black Friday.

Hai sa iti arat cum atragi atenția clienților tăi; iată cum poți utiliza marketingul prin SMS pentru a te face remarcat și pentru a te bucura de rezultatele unei campanii reusite.

1.     Crește anticiparea în rândul audienței

Primul pas în crearea unei campanii de Black Friday de succes este să o faci cunoscută chiar înainte de a fi lansată. Poți face acest lucru trimițând notificări clienților tăi cu privire la promoțiile care vor urma. În acest mod vei crește entuziasmul în rândul clienților și îi vei putea încuraja să se angajeze în procese de achiziție.

2.     Planifică atent timpul de trimitere a mesajelor

Momentul în care decizi să trimiți mesaje text de Black Friday determină modul în care clienții vor lua deciziile privind participarea la promoțiile tale. Momentul zilei și modul în care îți promovezi conținutul va influența considerabil campania de vânzări. Dacă îți promovezi produsele sau serviciile într-un moment imediat apropiat de Black Friday, este posibil ca nu toți clienții să fie receptivi. 

Pe de altă parte, dacă trimiți mesajele promoționale din timp, atunci clienții vor fi mai înclinați să ia măsuri și să facă achiziții. Totodată, pentru a spori rata de deschidere a mesajelor, trimiterea acestora în prima parte a zilei este recomandată.

Platforma SMSO permite automatizarea campaniei, adica alegi tu data, ora si viteza de trimitere (numarul de mesaje trimise pe minut). 

3.     Trimite mesaje personalizate

Pentru a-ți crește șansele de a atrage trafic pe paginile web, o segmentare a listei de clienți este super necesară.  Aceasta va facilita trimiterea de mesaje SMS-uri personalizate în funcție de numele clienților sau de detaliile recente ale achizițiilor acestora. Este vital sa iti cunosti publicul și sa te adresezi nevoilor fiecaruia. Pentru a-ți îmbunătăți șansele de a obține mai multe vânzări, adaptează mesajele la preferințele publicului. De exemplu, dacă produsele vândute fac parte din categoria dispozitivelor electronice, promovează gadget-urile recent apărute pe piață mai degrabă milenialilor, întrucât aceștia reprezintă prima generație a nativilor digitali, dar mai ales extrem de interesată de tehnologie.

De asemenea, de luat în considerare este și distribuirea de oferte speciale către clienții fideli. Oferă-le acestora reduceri suplimentare dacă introduc un cod promoțional înainte de un termen limită. Acest lucru îi va face să acționeze rapid și vă crește considerabil vânzările.

4.     Creează un sentiment de urgență

De Black Friday vorbim întotdeauna despre regula primul venit, primul servit. Din acest motiv, trebuie să proiectezi acest sentiment de urgență și în mintea consumatorilor. Poți face acest lucru explicându-le că există o disponibilitate limitată a produselor. Mai mult de atât, pentru a-ți crește vânzările într-un timp record, oferă-le primilor 100 de clienți un cadou bonus.

În această situație, este recomandat să trimiți campanii de tip RCS. Astfel, vei putea încorpora și elemente de tipul unei numărători inverse. Aceasta va spori sentimentul de urgență pe care l-ai creat. Acest indicator vizual arată că vânzarea se apropie de sfârșit și le reamintește clienților să ia măsuri înainte de a pierde oferta.

Celălalt beneficiu al utilizării mesajelor Rich Communication Services  este opțiunea de a trimite clienții direct la paginile tale de produse.Pe langa asta, mesajele RCS permit imagini carousel si butoane de call to action. In cazul clientilor care asteapta reduceri la unul din produsele prezentate in campania carousel, conversia se intampla aproape instant. 

  1.     Include toate detaliile ofertei

Este adevărat, clienților le place să cerceteze piața înainte de a face o achiziție. Aar nu le cere totuși să caute prea profund pentru a găsi informații. Când trimiți ofertele de Black Friday, include și detalii. Precizează dacă vânzarea se aplică online sau în magazin, dacă există un minim de achiziție, ce produse sunt excluse și cum funcționează promoțiile.

De exemplu, pentru articolele vestimentare, este mai simplu să le transmiți clienților o reducere de 100 RON decât una de 25%. Pentru ei este mai ușor astfel să scadă 100 RON din prețul inițial, decât să calculeze cât înseamnă 25%. Astfel, chiar dacă promoția de 25% ar fi mai avantajoasă pentru client, în ceea ce privește costul, reducerea de 100 RON este mai probabil să îi atragă atenția.

6.     Trimite sondaje prin SMS după încheierea promoțiilor de Black Friday

Odată ce reducerile se încheie, trimiterea unui sondaj te va ajuta să afli mai multe despre clienții care au participat și cum a fost experiența lor. Vei putea folosi informațiile primite din partea clienților pentru a aduce modificări strategiilor pentru campaniile viitoare. Astfel, vei putea afla că poate fi mai rentabil să alegi să prelungești perioada reducerilor sau să schimbi structura ofertei. Totodată, sondajele reprezintă o modalitate ideală pentru a afla ce a funcționat sau nu în comunicarea ta de marketing. Astfel, data viitoare vei reuși să trimiți mesaje mai bune, care să răspundă perfect nevoilor clienților tăi.

Așadar, luând în considerare toate aceste tactici pentru sporirea vânzărilor în perioada de reduceri, nu uita să te înregistrezi în platforma SMSO pentru a începe să construiești campania ta de Black Friday.