Conceptul de brand awareness este foarte utilizat în domeniul de business și foarte popular în zona experților în marketing. Aceasta noțiune se referă la notorietate de brand. Altfel spus, prin brand awareness se definește cât de cunoscută este o marcă in randul consumatorilor săi potențiali. Prin intermediul acestui concept, se determină și cât de rapid poate fi identificată o anumită marcă de către membrii grupului său țintă.
Pentru orice afacere de succes, este foarte important să insiste pe dezvoltarea notorietății de brand. Întotdeauna este mai ușor să vinzi produse și servicii, după ce lumea s-a familiarizat cu brandul tău. Provocarea este să ajungi să creezi această stare de familiar. Iată ce trebuie să știi despre eforturile implicate și cum te pot ajuta campaniile prin SMS, metodă de promovare accesibilă la prețuri foarte avantajoase!
1. Conceptul de brand awareness – ce înseamnă și la ce ajută notorietatea brandului
Foarte multe persoane aflate la început de drum, în lumea afacerilor, se întreabă ce e brand awareness. Această noțiune determină măsura în care o anumită companie este cunoscută în rândul potențialilor consumatori ai produselor sau serviciilor sale.
Poziționarea bună în mintea consumatorului este dificil de obținut și este o consecință a unor acțiuni foarte bine gândite. Acestea sunt elementele care fac parte dintr-un plan de creștere a brand awareness-ului:
- Identificarea publicului țintă
- Crearea identității de brand prin nume, logo și motto
- Publicitate și promovarea mesajului reprezentativ pentru marcă
- Stabilirea unei relații cu clienții
- Menținerea relației și după vânzarea produselor
Există două categorii de brand awareness, conform experților de marketing care s-au axat pe analizarea și dezvoltarea acestui concept. Este vorba despre aided awareness și top of mind awareness. Aided awareness se referă la măsura în care potențialii consumatori sunt familiarizați cu un brand atunci când numele acestuia apare într-o listă de alte branduri.
Top of mind awareness se măsoară astfel: un client potențial este pus să numească prima firmă care îi vine în minte atunci când se menționează o anumită categorie de produse sau servicii. Scopul oricărei firme din domeniul respectiv este ca, prin acțiuni de creștere a brand awareness-ului, titulatura ei să fie prima care apare în mintea consumatorilor.
Pentru ca brand awareness-ul să poată evolua în mod constant în direcția dorită, este necesară evaluarea lui periodică. De regulă, companiile recurg la cercetări de piață prin care se verifică percepția membrilor publicului țintă cu privire la brand-ul pe care îl reprezintă.
Cercetările din această categorie oferă informații foarte importante despre situația mărcii prin comparație cu principalii săi concurenți, încrederea consumatorilor în brand, loialitatea lor față de marcă, precum și minusurile pe care aceștia le-au identificat în comunicarea de brand.
2. Cum crești brand awareness cu ajutorul unei campanii prin SMS
Acum că știi în detaliu ce înseamnă brand awareness, este momentul să identifici și răspunsurile pentru întrebarea legată de creșterea notorietății de marcă. Într-o lume în care mijloacele de comunicare sunt tot mai numeroase, este necesar pentru orice om interesat de marketing să identifice variantele care să îl remarce din mulțime.
Ceea ce a dispărut, oarecum, din prim plan în ultimii ani este SMS-ul. Oamenii comunică mai mult prin intermediul serviciilor online decât prin SMS. Acest lucru este un mare avantaj pentru campaniile de brand awareness prin SMS.
Campaniile de SMS marketing te pot ajuta foarte mult la creșterea notorietății de brand, tocmai prin ineditul pe care a ajuns să îl reprezinte un mesaj text obișnuit. Pentru ca o astfel de campanie să aibă succes, este necesar:
- SMS-urile să conțină informație de calitate, relevantă
Campaniile de SMS marketing sunt foarte eficiente atunci când sunt utilizate pentru transmiterea de promoții sau oferte. Este foarte important ca mesajele să conțină un call-to-action și informații care să determine clientul să continue interacțiunea cu brand-ul care i se adresează.
- Să se utilizeze cuvinte potrivite, catchy
Comunicarea prin SMS trebuie să fie succintă și la obiect. Este important să se utilizeze un ton prietenos și un limbaj catchy, care să rămână în mintea consumatorului. Acesta poate ajunge să asocieze anumite expresii și cuvinte cu brand-ul care îl contactează.
- Să existe o comunicare consecventă
Este foarte important să existe consecvență în astfel de campanii. Acest lucru nu înseamnă că bombardarea clienților cu mesaje este eficientă. O companie specializată în SMS marketing precum SMSO.ro te poate ajuta să gândești campanii targetate de SMS care să nu obosească în vreun fel consumatorul. Mesajele trebuie transmise la intervale bine gândite și cu o frecvență la fel de calculată.
3. Întrebări frecvente și răspunsuri
În cele ce urmează, îți vom prezenta o serie de întrebări comune pe care le au oamenii interesați de conceptul de brand awareness, precum și cei care vor să crească notorietatea propriei afaceri prin campanii de SMS.
- De ce să investesc în campanii de brand awareness?
Concurența pe care o ai de înfruntat este principalul factor care ar trebui să te determine să investești în campanii de brand awareness. Cu ajutorul unor astfel de inițiative, ai posibilitatea de a te poziționa într-o manieră avantajoasă, în raport cu adversarii de pe piață.
- De ce să apelezi la campanii prin SMS?
SMS-urile au capacitatea de a capta atenția potențialilor consumatori, tocmai datorită ineditului lor, în raport cu notificările trimise de rețelele de socializare.
- Cum pot primi reacții de la consumatorii potențiali, în baza unor SMS-uri?
O idee excelentă este crearea de concursuri prin SMS. Acestea facilitează creșterea engagementului și îți permit să analizezi reactivitatea potențialilor consumatori la ceea ce are de oferit afacerea ta.
Cu ajutorul unei campanii de SMS marketing, consumatorii potențiali vor putea afla mai ușor nu doar despre promoțiile și ofertele firmei tale, ci și despre simpla existență a brand-ului. Alege să te remarci și să investești în metode de promovare cu adevărat remarcabile!