Există diferite metode prin care să îți lansezi campania de SMS marketing. Bineînțeles, fiecare va alege metoda potrivită, în funcție de dimensiunile afacerii, de așteptări și, de cele mai multe ori, în funcție de buget. Noi vom prezenta două dintre ele, alături de avantajele și dezavantajele fiecăreia dintre ele. Fiecare dintre aceste metode prezintă atât puncte tare cât și neajunsuri, însă, în funcție de scopul campaniei, se poate potrivi ori una, ori cealaltă.
1. Contractul cu un furnizor
Când vine vorba de contractarea unui furnizor de servicii web to SMS, trebuie să iei în calcul o serie de factori. Aceștia pot decide succesul sau eșecul pentru campania ta de SMS marketing. Ca să te asiguri că furnizorul pe care îl iei în calcul este potrivit pentru lansarea campaniilor , trebuie mai întâi să pui anumite întrebări.
În primul rând, trebuie să te interesezi despre gradul de dificultate în utilizarea serviciilor oferite de acest furnizor. Ai nevoie de specialiști în plus pentru a-ți lansa și desfășura campaniile conform planului? Necesită mult timp învățarea instrumentelor? Soluția ideală ar fi să ai control deplin asupra campaniei tale, fără a fi nevoie de un efort nemaipomenit. Acest lucru este posibil, platforma SMSO nu necesită descărcarea niciunui software suplimentar pentru programarea campaniilor. De asemenea, se poate integra deosebit de ușor cu website-ul sau cu aplicația de vânzări folosită. Acest lucru înseamnă că și un individ nespecializat poate reuși să programeze pe cont propriu o campanie de SMS marketing, în cel mai scurt timp posibil.
Cu toate acestea, înainte de a încheia un contract cu orice furnizor de servicii web to SMS, există câteva lucruri pe care ar trebui să le știi, conform celor mai frecvente întrebări adresate de către marketeri:
Cum pot obține o listă cu numere de telefon pentru a-mi lansa prima campanie de SMS marketing?
Nu poți. Fiecare trebuie să înceapă de la zero. Dacă nu ai o bază de date cu informații despre clienții tăi, nu există posibilitatea de a închiria, cumpăra sau procura o listă cu numere de telefon pe care să le poți folosi în speranța de a atrage clienți. Trebuie să începi prin a ajunge la clienți, oferindu-le posibilitatea de a se abona la mesajele campaniei tale. Oricum ar fi, trebuie să obții mai întâi permisiunea, pentru a putea desfășura o campanie de succes, mai ales din punct de vedere legal și etic. Aici poți citi care sunt cele mai bune practici în organizarea unei campanii de SMS marketing de succes.
De ce ar trebui să iau în considerarea componenta mobilă ca parte a mixului meu de marketing?
Pentru această întrebare nu există un răspuns precis. În unele cazuri, utilizarea mediului mobil poate fi o alegere nepotrivită, însă în altele, poate fi exact elementul de care afacerea ta are nevoie. Mediul mobil este o alegere potrivită pentru mixul tău de marketing, dacă există o combinație a câtorva factori cheie: un public priceput în utilizarea telefonului mobil, un motiv suficient de convingător pentru ca ei să interacționeze cu tine, tehnologia potrivită pentru a-ți duce la bun sfârșit ideea și un plan bine definit pentru lansarea campaniei. Pentru a răspunde cât se poate de explicit la întrebare, mediul mobil reprezintă noile media. Nu ai vrea să ratezi să participi la evoluția acestui mediu atât de puternic.
Care sunt datele statistice legate de succesul marketingului mobil?
Acum câțiva ani poate, niciun marketer nu s-ar fi gândit să pună această întrebare. Acum însă, orice tip de device ar folosi consumatorul, poate fi urmărit, statistic vorbind. Puteți număra exact numărul apelurilor primite în urma unei campanie, câte mesaje text au fost trimise și câte cupoane au fost primite și apoi răscumpărate. Noile tehnologii nu au repere clar stabilite sau cunoscute pe scară largă. Trebuie doar să te aventurezi, să testezi apele și să măsori succesul în funcție de propriile standarde.
2. Guerilla marketing
Această metodă este potrivită pentru afacerile de mici dimensiuni, care nu au o bază de clienți extraordinar de extinsă. Deși foarte puțin costisitoare, întrucât nu se vor contracta niciun fel de furnizori ori agenții, pentru că vei face totul pe cont propriu, este totuși nevoie de alte tipuri de resurse. Pentru început, tu sau cineva din echipa ta, trebuie sa fie suficient de priceput în utilizarea device-urilor. Va trebui să te înscrii pe diferite platforme, să înveți să folosești diverse programe și să le integrezi pe toate în planul tău de marketing.
Banii economisiți din faptul că tu sau echipa ta vă veți ocupa de toate sunt investiți, pe de altă parte, în timpul de învățare și de implementare. Aceasta nu înseamnă neapărat că este imposibil, dar pentru orice economie pe care dorești să o realizezi în ceea ce privește serviciile furnizorilor, trebuie să compensezi cu propriul sânge, transpirație și lacrimi.
Dacă totuși ești convins să o apuci pe această cale, iată câteva sfaturi care să te ajute să diminuezi efortul:
- Folosește instrumente specifice mediului mobil.
- Rețelele de telefonie sunt stabile, însă au și acestea anumite capabilități. Trebuie să știi de ce caracteristici și funcționalități vei avea nevoie înainte de a decide ce furnizor de telefonie mobilă vei alege.
- Nu fi tentat să îți construiești propriile platforme! E mult mai complicat decât crezi.
- Ia în considerare toate reglementările impuse prin GDPR.
Prin urmare, dacă te-ai hotărât să își derulezi propria campanie de SMS marketing, trebuie să știi că există mai mult de o singură modalitate de a o face. În această decizie intervine deci disponibilitatea ta de a-ți distribui resursele. Dacă ești încrezător că reușești pe cont propriu, nu uita să iei în calcul sfaturile noastre. Dacă hotărăști să apelezi la un furnizor de servicii de web to SMS, trebuie să știi că SMSO îți oferă control deplin asupra propriei campanii, alături de rapoarte lunare care să te ajute în urmărirea evoluției campaniei, dar și consultanță GDPR. Trebuie doar să te înregistrezi aici.