SMSO

Campanii targetate – 3 strategii pe care să le iei în calcul

Marketingul prin SMS poate fi unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru răspândirea mesajului tău. Prin intermediul lui poți ajunge cu ușurință la un număr mare de potențiali clienți. Acest lucru se întâmplă deoarece, prin natura lor, mesajele de campanie sunt scurte și simple. Aceasta înseamnă că au o șansă considerabil mai mare de a fi citite, spre deosebire de e-mail sau de celelalte metode de comunicare. În același timp, SMS-urile reprezintă un sistem mult mai direct de comunicare. Acestea le pune la dispoziție clienților o ofertă scurtă, la obiect, concretizată printr-un call to action.

Deși concizia poate fi cu ușurință considerată unul dintre elementele cheie pentru o campanie reușită, noi considerăm că cel mai important este să te asiguri, mai întâi de toate, că mesajul tău ajunge la persoanele potrivite. Scopul marketingului targetat nu este de a bombarda cât mai mulți oameni, cu speranța că unii vor acționa în direcția dorită. Scopul campaniilor targetate este de viza anumite specificități ale clienților. Și. totodată, de a construi și transmite mesajele promoționale astfel încât să fie informative și utile publicului vizat.

Ce trebuie să știi înainte de a trimite campanii targetate

Înainte de a da startul unei campanii targetate, este important să îți amintești un lucru. Este vorba de faptul că utilizatorii nu sunt la fel de obișnuiți sau toleranți față de spam precum sunt în cazul e-mail-ului. Mesajele SMS sunt mai vizibile și au șansă mai mare de a fi citite. Acest lucru face din această metodă de marketing un instrument puternic de a transmite informații esențiale despre activitatea ta. De asemenea, înseamnă și că publicul tău nu își dorește să vadă mesaje repetate și care nu îl interesează.

Având în vedere costul redus al marketingului prin SMS, ar putea fi tentant să folosești o abordare generală. Totuși, te vei bucura de un ROI mult mai mare, prioritizând marketingul targetat. S-ar putea să pară dificil. Dar este extrem de simplu dacă ții cont de câteva dintre cele mai bune practici și folosești bine toate informațiile pe care le deții despre clienții tăi. Astfel, iată 3 moduri simple prin care te poți asigura că mesajele tale targetate ajung la persoanele potrivite, crescându-ți în același timp rentabilitatea.

1.     Atrage atenția clienților tăi cu oferte relevante

Dacă deja deții detaliile de contact și istoricul achizițiilor clienților, aceasta înseamnă că aceștia sunt familiarizați brandului. Prin urmare, înseamnă că au mai apelat la produsele sau serviciile tale  în trecut. Astfel, este important să nu trimiți în mod constant mementouri pentru aceleași oferte. Clienții se înscriu pentru a primi noutăți, deoarece asta își doresc. Vor să fie puși la curent în privința unor lucruri pe care nu le știau anterior. Deci asigură-te că mesajele campaniei tale oferă acest lucru.

Cu toate acestea, cel mai bun lucru este să iei în considerare oferirea de discount-uri exclusive pentru a te asigura că fiecare client simte că obține ceva util din abonarea la mesajele tale promoționale. Indicarea acestui lucru în procesul de înscriere va crește, de asemenea, numărul abonaților. Noile oferte pot fi proiectate special pentru a se potrivi caracteristicilor demografice, intereselor comune sau istoricului achizițiilor specifice grupului cel mai numeros de clienți din lista ta de contacte. În loc să tot ieși la vânătoare de clienți noi, mai degrabă îți adaptezi planul de marketing pentru a se potrivi celei mai valoroase liste de bunuri pe care o deții. Vorbim aici despre baza de date a contactelor. Nu numai că acest lucru te va asigura că mesajul și publicul tău se potrivesc perfect unul pentru celălalt. Dar va și menține rentabilitatea investiției ridicată, crescând rata de răspuns în mod continuu.

2.     Trimite campanii targetate la momentul potrivit

Acest lucru este deosebit de important mai ales în cazul în care publicul campaniei tale este răspândit în diferite fusuri orare. Mesajele SMS, spre deosebire de e-mailuri, sunt citite de obicei în primele minute de la livrare. Prin urmare, este important să te asiguri că nu ataci clienții cu mesaje atunci când sunt ocupați la serviciu sau mai rău, atunci când dorm. Ține cont de fusurile orare specifice fiecărui client. Totodată, acordă atenție dateleor demografice ale acestora cu scopul de a încerca să comunici cu aceștia în timpul lor liber. Citește mai multe despre ora potrivită pentru a trimite campanii de marketing prin SMS aici.

Intervalul orar este extrem de important în trimiterea de campanii targetate. Poziția geografică a clienților, însă, este un factor care, de asemenea, trebuie luat în calcul. În acest sens, poți cu ușurință să transmiți mesaje clienților tăi, când se află în proximitatea magazinului tău fizic. Acest tip de targetare geografică te poate ajuta în situația în care obiectivul campaniei tale este să crești numărul de clienți. Prin urmare și numărul vânzărilor în magazinele fizice va fi mai mare.

3.     Păstrează ordinea în listele de contacte

Dacă intenționezi să trimiți campanii targetate, este evident faptul că nu poți trimite fiecare mesaj promoțional către fiecare membru din lista ta. Astfel, este necesar să stabilești o ordine coerentă. Poți face acest lucru clasificându-ți contactele în funcție de criteriile cele mai importante pentru campaniile tale. Istoricul achizițiilor, datele demografice, disponibilitatea și rata de răspuns anterioară sunt criterii esențiale. Acestea te vor ajuta să anticipezi care clienți vor fi mai interesați de ofertele tale viitoare.

Prin urmare, dacă vrei să fii sigur de faptul că implementare de campanii targetate va avea rezultate excepționale și că publicul tău va beneficia de mesaje personalizate în funcție de nevoi, este suficient să te bazezi pe aceste 3 strategii simple. Pe lângă eficiența dovedită a mesajelor targetate, la SMSO te bucuri și de o platformă intuitivă. Cu ajutorul acesteia îți vei putea trimite campaniile în numai câțiva pași simpli. Înregistrează-te acum și beneficiază de primele 100 de SMS-uri gratuit.