SMSO

Concursuri prin SMS – cel mai bun mod de fidelizare a clienților

Companiile depun eforturi destul de mari pentru a inventa și găsi noi modalități de conectare cu clienții lor. Într-o perioadă când tehnologia se află într-o continuă evoluție, în care internetul este inundat de spam, liniile telefonice sunt adesea ocupate, iar reclamele fizice nu sunt eficiente din punctul de vedere al costurilor foarte mari, există totuși un lucru care funcționează: SMS-urile. Acestea permit companiilor să construiască o relație cu clienții lor și să-și îmbunătățească strategiile de marketing.

Una dintre cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți aspecte precum recunoașterea mărcii și promovarea produselor și serviciilor este organizarea de concursuri prin SMS. Acestea îi atrag pe oameni, îi conving să implice la rândul lor alte persoane și reușesc să convertească membrii publicului țintă în clienți plătitori.

 1. Ce este 2 Way SMS 

Mii de companii aleg serviciul de SMS marketing de tip bidirecțional pentru a oferi asistență, a încheia oferte și pentru a se conecta cu clienții, fiind canalul cel mai familiar pentru ei. Particularitatea acestuia constă în faptul că cei care primesc mesajele au posibilitatea de a și răspunde. Această funcție este extrem de utilă în cazul companiilor care vor să își clădească o relație de prietenie și de respect cu publicul lor. 

Acesta este un serviciu pe care îl oferă și Smso.ro, care le aduce foarte multe beneficii afacerilor care apelează la el. Astfel, clienții acestor companii au parte de facilități precum înscrierea rapidă la concursuri, campanii sau sondaje. De asemenea, pot primi newslettere, anula programări și trimite feedback-ul lor referitor la serviciile sau produsele firmei. Totodată, business-ul tău va putea măsura gradul de satisfacție al clienților, având datele necesare pentru a aduce îmbunătățiri pe viitor. 

SMS-urile bidirecționale, numite și 2 Way SMS, reprezintă instrumentul cel mai direct și mai rentabil din punct de vedere financiar, pentru a le arăta clienților că îți pasă, întrucât le oferi acestora, prin posibilitatea de feedback, opțiunea de a-și transmite opiniile. Totodată, această opțiune facilitează comunicarea în ambele sensuri și îți permite să obții informații direct de la sursă. Mai mult, păstrând o legătură constantă cu publicul tău, compania va avea numai beneficii datorită confortului pe care îl oferă. 

2. Cum se desfășoară concursurile prin SMS 

Oamenii vor acorda atenție ziarelor, revistelor, radiourilor și oricăror alte mesaje, dacă există șansa de a câștiga un premiu. Acesta este motivul pentru care un text trimis clienților pentru a-i invita să participe un concurs îi implică activ, ceea ce conduce la recunoașterea mărcii mult mai ușor de către aceștia. 

Totuși, motivul pentru care companiile organizează astfel de concursuri și sondaje este dezvoltarea unei baze de clienți cât mai mare, care îi ajută la implementarea unei strategii de marketing ulterioare. 

Cu toate astea, înainte de a desfășura un concurs prin SMS, trebuie să stabilești dacă este benefic pentru compania ta și dacă o va ajuta în dezvoltare. Întreprinderile care oferă un produs de larg consum vor avea de cele mai multe ori rezultate bune, deoarece tind să rezolve probleme sau să îndeplinească dorințele cele mai frecvente ale consumatorilor. 

Dacă afacerea ta este B2B, adică business to business, organizarea concursului prin SMS poate fi mai mult o provocare, datorită naturii produsului sau serviciului. Următorul pas este să oferi publicului un stimulent puternic, adică posibilitatea de a câștiga un premiu mult dorit. 

Alegerea unui premiu extrem de neînsemnat va fi o piedică pentru rezultatele dorite și poate cauza eșecul unei campanii. Stimulentul ar trebui să rezoneze cu publicul țintă și să îi motiveze pe oameni să participe la concurs. Printre premiile preferate de clienți se numără reducerile, cupoanele sau chiar produse din colecții limitate.

 3. Întrebări și răspunsuri frecvente despre concursurile prin SMS 

Cine alege câștigătorul la concursul prin SMS?

Cea mai întâlnită metodă de selecție este o platformă în care compania introduce bazele de date cu participanțili, aceasta urmând să aleagă câștigătorul în mod aletarotiu. Cu toate astea, trebuie consultat regulamentul de participare al fiecărei campanii. Acesta este foarte important și din acest motiv trebuie să cuprindă informații clare referitoare la modalitatea de înscriere, precum și la perioada de desfășurăre a concursului.

Ce este un SMS bidirecțional (2 Way SMS)?

Mesageria SMS bidirecțională utilizează cuvinte cheie și coduri scurte pentru a livra mesaje text utilizatorilor de telefonie mobilă. Spre deosebire de SMS-urile tradiționale, le cere utilizatorilor să trimită un cuvânt cheie sau unu cod scurt determinat ca răspuns. 

Cât costă un SMS bidirecțional?

Costurile diferă în funcție de pachetul de SMS marketing pe care îl achiziționezi. Mesajele sunt valabile în toate rețelele naționale, iar destinatarul poate răspunde expeditorului cu un cost de 0,05 euro, suportat de destinatar sau expeditor. 

Așadar, funcția 2 Way SMS este excelentă pentru companiile în dezvoltare și mai ales pentru cele care vor să țină legătura constantă cu clienții lor, prin organizarea sondajelor, concursurilor, etc.

Sursa foto: Shutterstock.com