SMSO

Concursurile prin SMS – Cum și când să le folosești

Dacă vrei să stai liniștit în spatele monitorului și să vezi numărul abonaților crescând, un concurs prin SMS este o idee buna. Oamenilor, în mod natural, le plac stimulentele, de orice fel. Oferindu-le astfel de stimulente vei reuși să îți crești baza de date și, în același timp, numărul vânzărilor. Astfel, în acest articol vei găsi câteva idei de concursuri prin SMS care să îi facă pe consumatori să interacționeze cu brandul tău.

1.     Abonamente gratuite

Acest tip de stimulent este extrem de popular în rândul sălilor de sport, al centrelor de sănătate sau chiar al saloanelor de înfrumusețare sau SPA. În această industrie, durata recompensei se va modifica în funcție de nevoile clienților, dar și de serviciul oferit. Spre exemplu, în cazul unui salon de bronzare, concursul poate pune la bătaie o săptămână gratuită, care este suficientă pentru o rutină completă. Pe de altă parte, în cazul sălilor de sport, brandurile pot oferi câștigătorilor la concursurile prin SMS un abonament pentru o întreagă lună, incluzând și facilități de tip SPA, în funcție de tipul business-ului.

2.     Servicii gratuite

Să spunem că activitatea ta se desfășoară în domeniul înfrumusețării. În acest caz, poți cu ușurință organiza un concurs prin SMS. La finalul acestuia câștigătorul va beneficia de un tuns și de un vopsit gratuite. Mai mult de atât, promovarea concursului pe rețelele de socializare, alături de poze de tip before & after, cu siguranța va crește implicarea clienților în comunicarea cu brandul. Acest tip de concurs se poate organiza în majoritatea industriilor, fiind astfel modificat încât să satisfacă obiectivele campaniei. În cazul unui service auto, de exemplu, se poate pune la bătaie un schimb de ulei. Pentru clinicile medicale, o consultație gratuită va fi mai mult decât apreciată.

3.     Produse gratuite

Oricine iubește să primească produse gratuite. Dacă nu este vorba de produse alimentare, atunci ne referim la electrocasnice, obiecte de decor, articole vestimentare și lista poate continua la nesfârșit. Cu toate acestea, ce ajunge mai ușor la inima oamenilor decât o masă caldă? Tindem să credem că nimic. Așadar, acest tip de concurs este mai mult decât recomandat business-urilor din acest domeniu. În cazul unui restaurant, premiul poate să constea într-o cină romantică, oferită unui cuplu norocos, chiar de Sfântul Valentin. Pe de altă parte, în cazul unui fast food, norocosul câștigător poate beneficia de o pizza gratis. Sau, chiar mai bine, de două pizza gratis, în cazul în care recomandă produsele tale și prietenilor.

4.     Ediții limitate

Marii retaileri în comerțul electronic adoră să folosească acest tip de concurs pentru a obține o promovare mai vastă. Lansarea unui produs în ediție limitată reprezintă ocazia ideală de a lansa un concurs prin SMS cu scopul de a stârni interesul. Totodată, vei putea urmări cum crește rata de vânzare a produsului respectiv. O mână de abonați norocoși vor primi un produs în ediție limitată. Iar tu vei avea parte de o creștere semnificativă a loialității față de brand. S-ar putea spune, de altfel, că avem de-a face cu o situație de tip win-win.

5.     Evenimente de tip Meet&Greet

Dacă te ocupi de marketing pentru o echipă sportivă, pentru un muzician sau pentru orice altă personalitate cunoscută, atunci concursurile prin SMS te vor ajuta cu siguranță să crești popularitatea. În această situație poți alege un număr de câștigători norocoși care își vor întâlni idolii, în culise sau imediat după meci.  Mai mult de atât, poți anunța acest concurs prin SMS în cadrul unui eveniment mare și puternic mediatizat. Astfel, vei avea toate șansele ca numărul abonaților tăi să crească copleșitor de mult.  

Înainte de a încerca oricare dintre ideile de mai sus, este imperios necesar să ai cunoștințe legate de modul în care se creează și se execută un concurs prin SMS. Felul în care începi aceste concursuri joacă un rol esențial în impactul pe care îl va avea asupra consumatorilor. Iată lucrurile pe care va trebui să le stabilești, mai întâi de toate:

Publicul țintă

Publicul țintă este cel care îți poate transforma concursul fie într-un succes, fie într-un eșec total. Așadar, este mai mult decât absolut necesar să creezi o listă de abonați interesați de produsul sau serviciile oferite. În caz contrar, nu vei rămâne decât cu o listă de abonați fără angajament față de brand și cu niște tarife enorme de dezabonare. Pentru a evita acest lucru, îți recomandăm să determini în prealabil cine este publicul tău țintă. Totodată, trebui să stabilești care este modul de abordare a acestuia, pentru a garanta adaptarea la nevoile și așteptările clienților.

Alegerea premiului

În căutarea unei recompense potrivite, îți recomandăm , în funcție de publicul vizat, să alegi un premiu cât mai puțin costisitor. Totuși, asigură-te că are șanse mari de a atrage tipul de public pe care ți-l dorești în lista abonaților.

Promovarea concursului prin SMS

Atât înainte, cât și în timpul derulării concursului este important să te folosești de toate mijloacele pe care le ai la dispoziție pentru a-l promova. Astfel, îți vei dori să trimiți o notificare prin e-mail tuturor abonaților din lista ta. O campanie prin e-mail te va ajuta să îi pui pe abonații tăi în temă cu privire la concursul derulat. În același timp îi vei îndemna să participe prin trimiterea cuvântului cheie prin SMS la numărul desemnat. Aceasta este o metodă prin care îți poți converti o parte din abonații la newsletter în abonați la comunicarea prin SMS, deopotrivă. După cum am precizat și mai devreme, promovarea pe rețelele de socializare poate face minuni în ceea ce privește rata de engagement la concursurile tale. Încurajează-ți astfel urmăritorii să se aboneze și să participe la concursurile organizate.

Având în vedere eficiența, precum și capacitatea de a se plia oricărui domeniu, concursurile prin SMS reprezintă modalitatea ideală de a facilita interacțiunea dintre branduri și clienții lor. Astfel, dacă vrei să dai startul primului tău concurs prin SMS, înregistrează-te aici.