Cred că și tu ca marketer știi prea bine că succesul unei strategii de marketing constă în combinarea perfectă a mai multor canale de marketing, care să funcționeze cel mai bine, având în vedere scopul campaniei. Ceea ce poate că nu cunoști atât de bine este faptul că SMS-urile fac din ce în ce mai multe valuri în ceea ce ține de conectarea directă cu clienții.
Dacă ar fi să stăm să cântărim între platformele de marketing, SMS-ul este neapărat necesar. Acesta ajută la promovarea eficientă a brandului, fiind, în același timp, un instrument de legătură între toate canalele de comunicare folosite, atât pentru comunicarea cu clienții, cât și pentru cea cu furnizorii sau cu angajații. Astfel, astăzi vom vorbi despre conectarea directă cu clienții prin intermediul SMS-ului și modurile de folosire ale acestuia în acest scop.
1. Conștientizare prin intermediul promoțiilor
Cu siguranță, unul dintre cele mai comune moduri de folosire ale SMS-ului constă în transmiterea mesajelor promoționale cu scopul unei conștientizări a brandului. Cu toate acestea, nu este întotdeauna atât de ușor pe cât sună. În acest sens, anumite măsuri de siguranță sunt necesare. În primul rând trebuie să te asiguri că mesajele tale sunt scurte și la obiect. Nimeni nu își dorește să piardă o jumătate de zi căutând informația de care are nevoie într-un șir lung de date neimportante. Este de înțeles că dorești o conștientizare a brandului și că o dorești acum. Cu toate acestea, copleșirea clientului cu informații nu va determina decât repulsia acestuia față de brand. Este indicat să îi oferi suficient cât să îl faci curios și doritor de a afla mai multe.
În al doilea rând, recomandăm includerea unor hyperlink-uri. Acest lucru este folositor tocmai pentru evitarea situației precizate anterior. Mesajul text este scurt, la obiect, dar suficient de creativ pentru a-i stârni clientului curiozitatea. Pentru a te asigura că acesta va avea la îndemână toate instrumentele necesare pentru a-și stăpâni această curiozitate, este recomandată includerea unui link. Acesta îl va ghida pe client către obținerea informațiilor suplimentare de care are nevoie. Iar pentru a ne asigura că tu ai acces la toate instrumentele de care ai nevoie, te invităm să folosești produsele SMSO pentru a trimite SMS-uri promoționale clienților tăi.
2. Comenzi și date despre acestea
De multe ori, la finalizarea unei comenzi apare întrebarea dacă se dorește primirea datelor referitoare la comandă via SMS sau via email. Majoritatea cumpărătorilor vor opta pentru varianta primirii datelor de actualizare printr-un mesaj text. Acest lucru se întâmplă atât de des, deoarece SMS-urile sunt mult mai rapide și mai directe. Acest lucru face mai ușor pentru client să afle când și în ce condiții va ajunge comanda la el.
De multe ori, odată înmânată comanda firmei de curierat, aceasta va emite un cod AWB. Prin intermediul acestuia clientul poate urmări constant statusul comenzii sale. Considerăm că este important ca și tu să depui constant efortul de a-ți ține la curent clienții în legătură cu comenzile lor. Acest lucru le va da încrederea că au comandat de la o companie serioasă, ceea ce în timp va conduce la crearea unei imagini solide a brandului.
3. Memento-uri
În situația în care conduci o afacere care necesită programări făcute din timp, este necesar pentru tine să acorzi atenție acestei strategii. Când clientul face o programare în avans, există o șansă destul de mare ca acesta să uite de ea. În acest caz, de ce să nu fii tu cel care să îți asume responsabilitatea de a-i aminti clientului că joi la ora 15:00 are programare și este așteptat cu mare drag? La urma urmei, acest lucru nu poate decât să sporească vânzările. Faptul acesta fiind posibil având în vedere rata mai mare de prezență a clienților la programări.
4. Integrarea cu alte platforme
Spuneam mai devreme că SMS-ul, într-adevăr, este minunat pe cont propriu. Totuși, utilizat ca element de legătură între toate canalele de comunicare, este de-a dreptul excepțional. Fie că vorbim despre rețelele de socializare, website-uri, aplicații, email, SMS-ul este acolo, pregătit să îți aducă cât mai mulți clienți.
Simpla trimitere dinspre SMS către rețelele de socializare îți poate crește formidabil numărul de urmăritori. Având în minte scopul campaniei, SMS-ul este util în orice situație. Astfel, dacă plănuiești să lansezi o campanie în mediul online, te sfătuim să începi de la SMS. SMS-ul îți va aduce o mulțime de abonați, crescând loialitatea comunității tale față de brand.
5. Serviciul clienți
Statisticile recente arată că 45% dintre oameni răspund la mesajele text venite din partea companiilor. Același studiu precizează că 56% dintre consumatori comunică cu brandul preferat prin intermediul mesajelor text. Acest fapt transformă SMS-ul în mijlocul preferat de comunicare dintre companii și clienții lor. Iar acest lucru nu este de mirare. Nimănui nu îi place să aștepte câte 20 de minute în telefon pentru a ajunge la un operator de call center. Astfel, această soluție nu doar ușurează viața consumatorului, ci și pe a ta. Există un număr mare de apeluri, care ar trebui gestionat de un personal calificat, care să lucreze 24/7. În acest sens, este mult mai ușor să te îndrepți către utilizarea unor chat boți. Aceștia vor reuși să facă toată treaba automatizat, într-un timp sesizabil mai scurt.
Având în vedere toate cele de mai sus, considerăm conectarea directă cu clienții prin intermediul SMS-ului una dintre cele mai importante funcții ale acestora. Nu numai că aceste strategii te vor aduce mai aproape de clienți, dar îți vor crește reach-ul și pe celelalte platforme de marketing. Dacă ești curios să trimiți prima ta campanie de SMS marketing, te invităm să te înregistrezi aici, iar primele 100 de SMS-uri le vei primi gratuit.