Digitalizare in afaceri: Cum pot propulsa rata de conversie noile servicii RCS si ce imbunatatiri aduc in raport cu instrumentele clasice? 

In 2022, digitalizarea face un salt puternic in sfera marketingului si faciliteaza noi transformari in cresterea ratei de conversie, sporirea engagementului si construirea relatiilor pe termen lung. Desi integrarea instrumentelor rich communication services (RCS) in strategia campaniilor de comunicare se afla intr-o faza incipienta, rezultatele obtinute pana in prezent ofera o imagine promitatoare a evolutiei campaniilor de comunicare. 

Digitalizarea implica depasirea tuturor frontierelor, stabilirea si imbunatatirea constanta a conexiunilor care sfideaza distantele si barierele clasice, iar in arealul afacerilor, tehnologiile digitale si tendintele generate de acestea sunt cruciale in mentinerea unui loc dezirabil pe piata. Campaniile media traditionale dezvoltate cu un buget generos, alaturi de canalele arhicunoscute de marketing au un loc stabil si nu pot disparea din peisaj prea curand, dar noile servicii RCS demonstreaza ca o rata de conversie marita poate fi atinsa si cu mijloace mai putin pretentioase si un buget mai restrans. 

1.Digitalizare fara frontiere

Prin definitie, digitalizarea in mediul afacerilor presupune utilizarea tehnologiilor care perfectioneaza modelul de business, dezvolta noi moduri de comunicare si infrastructuri media centrate pe inovatie. Prin estomparea frontierelor dintre zona fizica si cea digitala, operatiunile ating o eficienta sporita si genereaza noi scurtaturi in atingerea obiectivelor.  Cum digitalizarea de ieri nu seamana cu cea de azi, odata cu transformarile din sfera tehnologiei, nici vechile metode nu dau un randament la fel de dezirabil precum instrumentele care vor dicta in urmatorii ani, iar RCS ocupa un loc fruntas in topurile resurselor care vor domina campaniile viitorului. 

Specialistii din marketing depun eforturi asidue de a gasi mijloacele care bifeaza obiectivele unei campanii eficiente. Cautarea formulei ideale nu este cel mai eficient demers de a pune in miscare o campanie excelenta, dar deschiderea catre noile tehnologii este fara echivoc un pas crucial in atingerea obiectivelor pe termen lung. Digitalizarea in mediul afacerilor influenteaza o crestere exponentiala a marketingului si fiecare business trebuie sa fie la curent cu noile servicii pentru imbunatatirea experientei utilizatorilor si mentinerea unui loc competitiv.

Serviciile de tip bulk SMS s-au dovedit a fi extrem de eficiente de-a lungul anilor. Cu o rata de vizualizare de 98%, informatiile sunt receptate, in medie, intr-un interval de 3 minute. Serviciile RCS, privite drept SMS 2.0, pastreaza coordonatele instrumentelor bulk SMS, dar adauga si componenta interactiunii si genereaza o experienta mult mai animata si antrenanta prin continutul media bogat si optiunea de a genera mesaje diferite pentru fiecare segment. Fisiere de dimensiuni mari, poze, gif-uri sau videoclipuri, toate acestea sunt integrate in serviciile RCS si au o putere  considerabila de a spori rata de engagement.

2. Digitalizarea afacerii prin noile servicii RCS 

Spre deosebire de serviciile bulk SMS, resursele RCS pastreaza eficienta operationala, dar duc intreaga experienta la un alt nivel. Prin instrumentele rich communication services, este introdusa interactiunea, clientii au optiunea de a raspunde, iar continutul media este mult mai bogat, mesajele pentru campanii, notificarile de tip reminder, informatiile legate de promotii, concursuri sau rezervari accepta fisiere mai mari, poze, Gif-uri si videoclipuri.

Cat de multumiti sunt clientii de calitatea serviciilor? Cat de satisfacuti sunt de produsele  oferite? Cat de loiali vor fi pe termen lung? Acestea sunt doar unele enigme care starnesc insomnii, dar nu astfel de intrebari trebuie sa macine echipa care pune lucrurile in miscare, ci modalitatile prin care pot fi imbunatatite si mentinute relatiile pe termen lung. Campaniile clasice implica o sumedenie de eforturi, necesita un buget generos, in cele din urma spun o poveste si transmit valorile unui brand, dar in noile strategiile de comunicare este nevoie de mai mult. 

Pentru detaliile informative, aspectele importante sau informatiile care aduc valoare in experienta utilizatorilor, serviciile de messaging au o importanta cardinala.  Continutul de calitate, continutul informativ acapareaza un loc fundamental in receptarea unui brand. Strategiile de comunicare prin care se ajunge la o conversie crescuta trebuie sa vina in ajutorul audientei, sa raspunda la intrebarile acesteia si sa consolideze pe termen lung o relatie axata pe incredere. 

Continutul de calitate este fundatia unei campanii targetate de comunicare de succes, iar serviciile RCS pot oferi o baza stabila pentru orice business. Prin sporirea functionalitatii, introducerea interactiunii si extinderea continutului media, campaniile RCS pot aduce o imbunatatire semnificativa. Informatiile promotionale, chestionarele, rezervarile si noutatile nu mai sunt limitate la un simplu text, ci imbogatite cu cele mai eficiente materiale in sporirea ratei de engagement. Cum materialele vizuale si cele video au un rol fundamental iin starnirea atentiei, iar serviciile de messaging adopta cea mai mare rata de vizualizare, mixul regasit in serviciile RCS dicteaza directia campaniilor din viitor. 

3. Beneficiile digitalizarii prin vizorul campaniilor RCS

O rata de engagement crescuta, facilitatea de a adapta mesajele pentru fiecare segment,   capacitatea de a integra un continut media variat, o rata de conversie marita, toate aceste beneficii consolideaza avantajul incomparabil pe care serviciile RCS il ofera. Conform datelor, 98% dintre mesaje sunt citite in mai putin de 2 minute, starnesc o atentie sporita si informatiile sunt mai bine receptate spre deosebire de cele regasite in canalele standard. In privinta link-urilor atasate in campaniile RCS derulate pana in prezent, s-a observat ca jumatate dintre cei ce le vizulizeaza fac si o achizitie.

Fie ca vorbim despre o audienta B2B sau B2C, serviciile RCS pot acoperi o varietate de zone: ecommerce, banci, agentii de turism, companii aeriene, clinici si spitale. Alertele SMS trimise ajung instant si sunt receptate in cel mai scurt timp spre deosebire de informatiile transmise prin canalele clasice de marketing. Instrumentele RCS accepta fisiere de dimensiuni mari, iar mesajele pot fi acompaniate de poze, videoclipuri, fisiere PDF, chestionare si alte materiale care duc conceptul de customer experience la un alt nivel. 

Serviciile RCS prezinta o versatilitate pronuntata si se adapteaza oricarei industrii. Un alt avantaj in comparatie cu alte canale de marketing are in vedere evaluarea datelor si rezultatelor. Subway, Papa John’s si Virgin Trains sunt doar trei branduri care s-au bucurat pana in prezent de succesul instrumentelor RCS. Dupa derularea campaniilor, s-a putut observa o imbunatatire considerabila a ratelor de engagement si conversie. Datele indica o rata de vizualizare extrem de crescuta, mesajele au fost citite, in medie, in mai putin de 2 minute iar accesul a fost unul extrem de facil. Serviciile RCS au demonstrat ca sunt extra user-friendly, atat pentru marketeri cat si pentru audienta, nefiind nevoie de instructiuni sau o pregatire pentru trimiterea sau vizualizarea acestora si au bifat cu succes criteriul zero user friction.

Acestea fiind spuse, beneficiile si rezultatele concrete observate in campaniile ce au integrat serviciile RCS sunt mai presus de orice descriere. Integrand un continut media variat si mesaje care vin in ajutorul audientei si includ cuvinte cheie regasite pe canalele principale de marketing, resursele RCS pot pune lucrurile in miscare spre culmile eficientei neexplorate. 

Sursa foto: Pexels.com

 

Abonează-te la newsletter-ul SMSO:

Articole similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.

Menu