Influencer marketingul este încă în viață, în fapt, mai înfloritor ca niciodată. Acesta te poate ajuta să te conectezi cu noi clienți, să generezi vânzări și să îți dezvolți afacerea. Însă pentru a te asigura că vei obține aceste rezultate, trebuie mai întâi să răspunzi acestor 4 întrebări pe care ar trebui să le pui înainte de a investi în influencer marketing.
1. Cât de bine îmi cunosc clienții?
Înainte de a investi în orice nou canal de marketing, este important să faci un pas înapoi și să te gândești cine sunt clienții tăi și ce anume contează pentru ei. Cunoașterea clienților și a motivațiilor acestora te vor ajuta pe tot parcursul dezvoltării campaniei tale. Acestea dictează pe ce platformă să te concentrezi și ce influencer să angajezi. Totodată, îți arată ce tip de conținut ar trebui să creezi și să promovezi.
Există o mulțime de exerciții diferite pe care le poți parcurge pentru a te pune în pielea clienților. Vom vorbi azi numai despre unul, cunoscut sub numele de hartă a empatiei. Scopul unei hărți de empatie este de a încerca să înțelegi mai bine. Vorbim aici despre modul în care gândesc clienții tăi, ceea ce simt, spun sau cum acționează. În construcția unei hărți a empatiei poți alege de la cine dorești să obții informații. Ar putea fi vorba despre angajații tăi, unii dintre cei mai buni și mai fideli clienți sau un grup mixt format din toate aceste grupuri. Până la sfârșitul procesului, ar trebui să înțelegi mai bine cine sunt clienții, care sunt obiectivele lor și de ce sunt motivați.
2. Ce mesaj încerc să transmit?
Poți angaja cel mai popular influencer din lume, dar eforturile tale pot fi infructuoase. Trebuie să ai o înțelegere fermă asupra mesajului pe care încerci să-l trimiți în cele din urmă publicului tău. Nu încerca niciodată să angajezi influenceri cu scopul de a vinde pentru tine, cel puțin nu în mod direct. În schimb, vei crea un parteneriat care te va ajuta să construiești relații și să stabilești rapoarte de încredere cu oamenii. Pentru a face acest lucru, trebuie să ai o idee clară despre mesajul pe care încerci să îl transmiți oamenilor.
3. Cu ce fel de persoană vreau închei un parteneriat?
Unul dintre cele mai dificile adevăruri de înțeles ]n influencer marketing este că nu toți influencerii sunt pe bune. De multe ori, lucrurile nu sunt întocmai ceea ce par. Există cazuri când aceștia cumpără urmăritori sau îi obțin prin diverse metode. În aceste cazuri, urmăritorii nu sunt tocmai reali, doar niște conturi false create pentru a da bine. Astfel, unii influenceri nu sunt nici atât de populari, nici atât de sinceri pe cât ți-ai dori să fie partenerul tău în campanie. Angajând o astfel de persoană riști să pierzi o mulțime de bani. Totodată, procesul nu va aduce valoare sau rentabilitate afacerii tale.
Cel mai bun mod de a evita acest lucru este să te gândești la influenceri ca la parteneri de afaceri. Nu este vorba doar de oameni pe care îi plătești pentru a-ți promova produsele sau serviciile. Un partener va pune întrebări. Va căuta să înțeleagă clienții și obiectivele și va ajuta în dezvoltarea unei campanii care să aibă succes. Dacă în momentul în care contactezi un influencer tot ceea ce contează pentru acesta este plata, probabil că merită să continui căutarea.
4. Cum va arăta succesul pentru mine?
Influencer marketing nu este o schemă de îmbogățire rapidă. De aceea, este important să te gândești la modalități prin care poți urmări succesul pe parcursul campaniei. Înainte de a lansa o campanie, trebuie să știi cum vei măsura acest lucru. Dacă nu sunt vânzări imediate și directe, cum arată succesul pentru tine? Poate că este legat de creșterea implicării sau a traficului pe site. Sau poate că este vorba despre o creștere în rândul abonaților. Poate tot ce vrei este să te aliniezi cu o persoană bine cunoscută în industria în care activezi, pe care potențialii tăi clienți o admiră și în care au încredere.
Ce trebuie să știi când lucrezi cu influenceri
Dacă ți-ai oferit răspunsuri la întrebările de mai sus și ești hotărât să lucrezi cu creatori de gusturi pe rețelele sociale, trebuie să iei în considerare câteva lucruri:
Creează în parteneriat cu influencerii
Aceștia sunt o extensie directă a mărcii tale, deci va trebui să acționezi ca atare. Creați conținut împreună. În loc să le spui doar ce să posteze, află mai multe despre ei și despre publicul lor. Descoperă care care este modul în care brandul tău se potrivește în viața lor de zi cu zi.
Profită de IGTV
Până în 2021 se estimează că mobile video va reprezenta 78% din totalul traficului de date mobile, potrivit Instagram. În iunie anul trecut, Instagram a lansat IGTV pentru a concura cu YouTube. Nu a fost o reușită extraordinară, dar specialiștii în marketing ar trebui să fie constant cu ochii pe progresul în domeniu.
Concentrează-te pe generația Z
Milenialii încă dețin frâiele în ceea ce înseamnă putere de cumpărare. Cu toate acestea, generația Z este pe cale să devină cel mai mare grup de consumatori. Aceasta reprezintă o secțiune în creștere a economiei generate de influenceri pe toate platformele. Prin urmare, este vital pentru mărci să își ia în considerare baza de viitori consumatori.
Investește treptat în influencer marketing
Înainte de a o apuca pe acest drum, fii precaut și ai grijă să nu îți arunci întregul buget de marketing către vedetele de pe YouTube. În schimb, începe timid, pentru a afla ce tip de influenceri va avea cel mai mare impact.
Având în minte toate cele de mai sus, putem spune că influencer marketing, ca oricare alt tip de marketing, presupune o serie de obstacole. Dacă îți vei răspunde onest și realist la întrebările enunțate mai sus însă, ai toate șansele să pui bazele unei campanii de succes. Totuși, pentru un plus de eficiență, îți recomandăm un canal de marketing mixt. Apelează și la campaniile de marketing prin SMS, prin intermediul serviciilor SMSO.