SMSO

Lucruri esențiale pentru amprenta online a unui business [2021]

 Când vine vorba de strategii de marketing digital, se pot crea întregi manuscrise ale fiecărei tehnici sau tehnologii disponibile în zilele noastre. Deși probabil vei auzi o mulțime de sugestii conform cărora toate sau unele strategii de marketing digital sunt mai bune decât altele, totuși care sunt cele esențiale? Pentru a concura în peisajul digital excesiv de competitiv din 2021, va trebui să te concentrezi asupra 6 tactici și strategii de marketing digital esențiale pentru amprenta online a unui business.

Deși probabil ai auzit despre acestea, câte detalii cunoști cu adevărat pentru ca fiecare să funcționeze corect? Aceste tactici și strategii de marketing digital reprezintă standardele pentru acest an, precum și pentru următorul deceniu. Astfel, analizează fiecare tactică în parte și pe urmă hotărăște cât de mult cunoști cu adevărat. Mai departe, evaluează care elemente constructive merită mai multă atenție.

1. Investește în web design

La prima vedere, probabil că am putea spune că elementele de design și structura unei pagini web nu are nimic de a face cu marketing-ul. Cu toate acestea, website-ul influențează semnificativ percepția vizitatorilor despre business-ul tău. Site-ul web reprezintă centrul tuturor eforturilor de marketing digital. Astfel, dacă acesta nu este curat, ușor de citit, dar mai presus de toate, cool și interesant, vor conta mai puțin strategiile tale de marketing. În cazul în care nu ai abilități de web designer, apelează la un specialist care te va ajuta să creezi un site modern, atrăgător și mobile friendly, deoarece site-urile responsive reprezintă un must în 2021.

2. Îndreaptă-ți atenția către marketingul prin conținut

Ceea ce este esențial în marketingul prin conținut este faptul că trebuie să creezi conținut valoros, relevant și consecvent pentru a-l face pe client să considere că timpul utilizat pentru consumul conținutului nu este irosit. În zilele noastre, trebuie să te concentrezi pe crearea de conținut care să rămână veșnic verde, dar și care să rezolve problemele consumatorilor. Folosirea tacticilor SEO doar pentru a te poziționa în topul motoarelor de căutare nu va funcționa datorită ochiului atotvăzător al Google.

Așadar, concentrează-ți atenția și gândește din perspectiva cititorului mai degrabă decât să cauți modalități SEO de plasare a acestuia în capul clasamentului. Pentru ca marketingul prin conținut să funcționeze bine, trebuie să te concentrezi pe conținutul mobil, publicitatea nativă, marketingul prin influenceri și automatizarea marketingului. Deoarece smartphone-urile reprezintă 50% din toate dispozitivele globale, este important modul în care influencerii promovează brandul în online. Află totul despre marketingul prin influenceri aici. Totodată, instrumentele de automatizare trimit conținut potențialilor clienți pe dispozitivele lor mobile la momentul potrivit. Astfel, este imperativ ca acest proces să fie desfășurat corect.

Pentru a avea succes în acest sens, va trebui să utilizezi o platformă CRM cu automatizare de marketing încorporată. Acestea pot funcționa împreună, deoarece CRM-ul are deja informații de contact. Automatizarea conținutului de marketing direct în lista de contacte te ajută să integrezi toate eforturile de marketing într-un singur loc, mai degrabă decât să utilizezi surse disparate. Ceea ce este cel mai important în procesul de automatizare este să menții conținutul consistent pe toate canalele pentru a evita confuzia mărcii.

3. Apelează la strategii de remarketing

Un alt aspect critic în amprenta online a unui business este să urmărești din nou potențialii clienți care nu au răspuns eforturilor tale de marketing din prima. Și să plasezi conținut targetat cu scopul de a le atrage atenția. Acest lucru funcționează urmărind acești vizitatori prin cookie-uri și creând noi reclame pe site-uri conexe. De asemenea, poți crea reclame noi pe site pentru a-ți viza mai bine potențialii clienți. Informațiile pe care le obții de la vizitatorii site-ului îți oferă date valoroase. Acestea te vor ajuta în adaptarea anunțurilor vizând necesitățile acestora.  Mai mult de atât, remarketingul te ajută să rămâi conectat cu clienții, precum și la cunoașterea mărcii, crescând conversiile.

4. Folosește conținut video

În ultimul deceniu, s-a dezvoltat o cultură mai vizuală, oamenii fiind tot mai mult atrași de imagini în mediile digitale. Ne aflăm în momentul în care tot mai mulți consumatori de conținut preferă videoclipul în detrimentul oricărui alt mediu vizual. Statisticile recente arată că 87% dintre marketeri în mediul online folosesc acum conținut video.

Marketingul prin conținut video înseamnă să acorzi atenție unor tendințe majore în domeniu, de obicei prin intermediul storytelling-ului. Atunci când poți spune o poveste convingătoare despre afacerea ta și dovedi că poți rezolva problemele clienților, ajungi la o formulă de neratat. De asemenea, este recomandat să păstrezi videoclipurile cât mai scurte posibil. Dacă acest lucru nu este posibil, vor fi realizate într-o serie. Timpul de atenție al audiențelor este scurt și va trebui să relatezi povestea într-un mod compact, dar convingător. Află mai multe despre video marketing aici.

5. Distribuie comunicate de presă online

În momentul în care utilizezi comunicatele de presă online, vei reuși să îți transmiți informațiile în acest mediu într-un cadru formal. Acest lucru permite ziarelor, blogurilor sau altor surse media să vadă informația. În acest mod le va veni ușor să o preia și să o distribuie mai departe. Astfel, vei fi scutit de efortul de a încerca să transmiți individual surselor importante.

6. Preocupă-te de pagina de blog

Blogul este important pentru amprenta online a unui business din mai multe motive. În primul rând, îți permite să postezi constant informații, utilizând cuvinte cheie. Acest fapt te ajută în optimizarea strategiei pentru motorul de căutare. Mai mult de atât, blogul devine un tip de spațiu sigur. Aici clienții tăi se vor simți în siguranță, vor putea prelua și împărtăși informații și și se vor putea conecta direct cu brandul.

Luând toate cele de mai sus în considerare, pentru ca business-ul tău să se bucure de un proces complet de marketing online, va trebui să te concentrezi pe mai multe direcții. Atât pe site-ul web, cât și pe marketingul prin conținut, prin influenceri sau pe remarketing.