În zilele noastre, când tehnologia, am putea spune, a luat-o razna, ne putem găsi uneori copleșiți de informație. Fie că vine de departe sau chiar dinspre companii de sub nasul nostru, nu putem nega că uneori nu știm ce să facem cu ea. Așa că, cel mai firesc lucru este să o ignorăm. Totuși, noi, din partea cealaltă a canalului de marketing, nu ne dorim asta. Am vrea ca mesajul nostru să îl pună în mișcare pe destinatar. Așadar, astăzi discutăm despre marketingul prin conținut în campaniile prin SMS și despre modul în care poate acesta să conducă la o înflorire a afacerii tale.
Am precizat deja că există un tipar după care funcționează majoritatea companiilor. Fie că este vorba despre panouri atractiv colorate, plasare de produse chiar în mijlocul scenei mult așteptate din serialul preferat sau reclame video derulate pe loop, omul obișnuit se trezește inundat de sute de mesaje pe zi. Astfel, este clar, se produce din ce în ce mai multă informație, care este îndreptată, nu în mod inteligent, către bietul consumator. Mai mult de atât, informația nu este deloc relevantă pentru acesta. Cu alte cuvinte, omul este constant atacat, ceea ce conduce la o atitudine ezitantă, din pricina saturației.
Pentru a evita situația mai sus descrisă este necesar ca tu, specialist în marketing, să ai grijă la forma conținutului promovat și la modalitatea targetării. În acest fel te vei asigura că nu bombardezi oameni nevinovați (neinteresați de produsul sau serviciile tale). Dar totuși, cum să trezești interesul clienților, cum să îi distrezi sau să îi educi, cu scopul suprem de a le câștiga loialitatea? Iată câteva reguli descoperite de specialiști care îți vor trimite marketingul prin conținut la un nou nivel.
Fă din client noul tău prieten
Știm că maximul de 160 de caractere per SMS poate genera o întreagă aventură, mai ales când este necesar un mesaj cuprinzător. Cu toate acestea, te sfătuim să ai mereu în vedere faptul că un text personalizat poate face diferența între ignorarea mesajului și acționarea în direcția impusă de acesta. Astfel, dacă dispui de o bază de date care conține nume și prenume, folosește-o! este esențial să abordezi în mod direct destinatarii, folosind imperative specifice call to action.
Drept rezultat al mesajelor personalizate, persoana care va citi mesajul se va simți unică, prin urmare aleasă de tine. În acest sens, conform cercetărilor, campaniile prin SMS care folosesc mesaje personalizate sunt sesizabil mai eficiente. Acest fapt ne confirmă că personalizarea mesajelor este un element cheie într-o strategie eficientă de marketing. Despre personalizarea mesajelor poți citi mai multe aici.
Folosește un limbaj clar, pe înțelesul tuturor
Știm cu toții că un mesaj eficient este cel care reușește să îl îndrepte pe client în direcția dictată de scopul campaniei. Astfel, pentru a te asigura că ești pe deplin înțeles de către destinatari, evită să vorbești în metafore. Acest obicei poate evolua foarte prost. Un mesaj simplu reprezintă un mesaj excepțional. Iar un mesaj excepțional are puterea de a plasa imaginea specifică brandului adânc în mintea destinatarului. Astfel, nu alcătui un mesaj lung care poate cu ușurință să creeze confuzie. Încearcă să te concentrezi pe adevărata valoare și pe un scop specific pentru acesta.
Ai mereu în minte faptul ca suntem cu toții ființe umane
Fie că vorbim despre marketing de tipul B2B (Business to Business) sau de tipul B2C (Business to Consumer), întotdeauna trebuie să ai în vedere de fapt comunicarea de tip H2H (Human to Human). Într-un final este vorba despre comunicare la cel mai înalt nivel, între oameni, nu între programe de calculator. Astfel, în acest caz trebuie să găsești o metodă pentru a fi autentic. Asigură-te că brandul tău este unic, iar comunicarea deopotrivă.
Pe de altă parte, nu strică să găsești modalități eficiente pentru răspunsuri rapide. Nu numai că nu strică, ci este necesar. Suntem cu toții oameni, așa că știm cât de neplăcută poate fi așteptarea unui răspuns. Asigură-te că le dovedești clienților tăi că sunt importanți. Pune-le la dispoziție mijloace rapide de comunicare în caz de nevoie. Pe lângă acestea, o relație sănătoasă cu clienții tăi se poate crea doar printr-un dialog. Nu este vorba doar de simularea unui răspuns. O conversație reală care să răspundă unor nevoi reale va fi cea care va spori loialitatea și încrederea în brand.
Fă din utilitate o prioritate
După cum am precizat în introducerea articolului, într-o lume în care informația copleșește, este dificil pentru consumatori să înțeleagă, darămite să proceseze fiecare mesaj care apare în calea lor zi de zi. Acest fapt are drept urmare un proces mult mai complicat de luare a deciziilor. Marketingul prin conținut se referă la crearea și distribuția unui conținut valoros care să răspundă nevoilor clienților. Însă în crearea unui SMS în primul rând va trebui să te întrebi: “Destinatarul meu va găsi acest mesaj util?”.
Așadar, un mesaj text util va răspunde nevoilor clienților și va juca un rol specific, să educe sau să distreze. În cel de-al doilea caz, ai putea crede că SMS-ul poate irita destinatarul. Dimpotrivă, acest tip de mesaje oferă consumatorilor un sentiment specific, unic, dându-le acestora motive concrete și nu vorbe în vânt.
Land cele de mai sus în considerare, trebuie să ai în vedere că marketingul prin conținut este de fapt o formă de comunicare, de la om la om. Așadar, încearcă să pui clienții și nevoile acestora mai presus de scopul campaniei și asigură-te că aceștia observă eforturile. Dacă ești pregătit să trimiți campanii prin SMS eficiente, vino în platforma SMSO. Înregistrează-te aici, iar primele 100 de SMS-uri le primești gratuit.