SMSO

Mijloace de informare – Cum alegi cel mai potrivit canal pentru a comunica eficient mesajul campaniei de PR?

O campanie de informare nu isi va atinge scopul daca mijloacele de comunicare sunt alese eronat. Tocmai de aceea, acesta reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte atunci cand vine vorba despre transmiterea intr-un mod eficient a mesajului.

Afla din randurile de mai jos tot ce trebuie sa stii despre organizarea unei campanii de informare si cum alegi canalele potrivite de comunicare pentru clientii tai!

1. Care sunt mijloacele de informare si comunicare moderne?

Cu atat de multe mijloace de informare pe care le ai la dispozitie, se poate dovedi dificil sa-l alegi pe cel mai potrivit. Conform unui sondaj realizat de The Manifest, 64% dintre intreprinderile mici folosesc doua sau mai multe canale atunci cand transmit mesaje catre consumatori.

Alegand o combinatie, se poate asigura faptul ca ideile ajung la cat mai multe persoane. Desi poate fi tentant sa folosesti o multime de alternative, poti beneficia in urma unei abordari mai atente, spun expertii. Nu exista un model standard de informare a clientilor, totul depinde de profilul acestora și de specificul afacerii tale.

Se recomanda ca, inainte de a alege canalele de informare a consumatorului, compania sa stabileasca varsta publicului tinta, modurile preferate de a comunica si la ce tip de mesaje raspunde cel mai bine.

De exemplu, daca publicul tinta este mai tanar, mijloacele moderne de informare in masa, precum social media, e-mail, blog si serviciile de mesagerie ar putea fi cele mai bune alegeri. In caz contrar, televiziunea, revistele online si publicitatea stradala pot avea un impact pozitiv.

Totusi, avand in vedere ca tot mai multe persoane au acces la retelele de socializare si un smartphone, social media si SMS-urile raman doua dintre canalele care garanteaza trimiterea informatiilor la o categorie mare de persoane.

2. De cate tipuri sunt campaniile de relatii publice?

Exista mai multe campanii la care specialistii in relatii publice apeleaza cand vor sa transmita un mesaj. Cele mai importante sunt:

Campanii de constientizare

Acestea reprezinta un efort de marketing menit sa aduca in atentia publica o problema. Ele pot fi folosite pentru a contribui la schimbarea politicilor sau a obiceiurilor. De exemplu, o campanie de acest fel poate vorbi despre cat este de important sa mananci responsabil.

Campanii de informare

Au scopul de a aduce un plus de informatie cu privire la o anumita situatie sau problema. Astfel ca, daca se leaga de subiectul de mai sus, o campanie de informare va transmite date despre statistici si studii care demonstreaza de ce este important sa adopti o dieta sanatoasa.

Campanii de educare

Ele au scopul precis de a educa publicul si de a-l incuraja sa actioneze.

2.1 Cele trei principii ale unei campanii de informare de succes

Campaniile de informare sunt mijloacele traditionale de a furniza unui grup explicatii suplimentare despre anumite servicii, produse sau despre un subiect anume. Exista o multime de asteptari de la un astfel de demers. Trebuie să fie antrenant, realizat inteligent si, evident, sa aduca o contributie la cunoasterea celor pe care ii vizeaza. 

Din pacate, multe dintre ele nu isi ating scopul, pentru ca nu sunt indeplinite cele trei principii care le pot transforma in unele de succes. Acestea sunt:

Inovarea: adoptarea unui mod inovativ de a transmite mesajul poate garanta o rata scazuta de insucces; 

Transparenta: singura modalitate de a contracara dezinformarea si conotatiile negative aduse mesajelor prezentate este deschiderea catre public si comunicarea intr-un mod cat mai curat;

Angajamentul: campania trebuie sa ajunga la publicul tinta, astfel ca e important sa se foloseasca numeroase mijloace de comunicare, inclusiv social media, site-uri web si chiar mesaje text.

Cum alegi cel mai bun canal de comunicare? Vezi in capitolul anterior.

2.2 Organizarea unei campanii de informare

Iata cativa pasi pe care ii poti face pentru a crea propria campanie de informare pentru clientii tai, fara sa apelezi la specialisti in PR:

  1. Determina topicul si obiectivele;
  2. Stabileste care e publicul tinta;
  3. Decide canalul pe care il vei utiliza pentru raspandirea informatiilor. S-ar putea sa ai nevoie de un software special, precum un site web, sau de o companie care ofera servicii de promovare prin sms, care reprezintă unul dintre cele mai eficiente moduri de comunicare;
  4. Creeaza o strategie media. Cum vei folosi social media in beneficiul tau? Vei plati pentru spatiu publicitar? Vei contacta ziarul local pentru un articol sau vei investi intr-o campanie de e-mail sau sms? Sunt cateva dintre intrebarile pe care trebuie sa ti le adresezi si la care e necesar sa gasesti raspunsuri;
  5. Elaboreaza un plan cuprinzator de implementare;
  6. Asigura-te ca ai un buget care sa-ti permita punerea in practica a tuturor activitatilor de mai sus.

Tine cont de toate aceste lucruri cand pregatesti o campanie de informare si alege cea mai buna varianta a-ti face cunoscut mesajul!