SMSO

Publicitatea de tip pay per click-ce este și cum să o utilizezi

Publicitatea de tip pay per click reprezintă un instrument de marketing eficient din mai multe motive. În primul rând, aceasta atrage un volum mare de trafic către produsele și serviciile tale. Mai mult de atât, este ușor de cuantificat, spre deosebire de publicitatea pe rețele de socializare, ori prin TV sau radio. În al doilea rând, este atât de ușor de controlat, precum activarea și dezactivarea unui întrerupător. Nu în cele din urmă, acest tip de publicitate este ușor de implementat și va aduce rezultate cât de curând posibil.

Deși reprezintă un instrument eficient, publicitatea pay per click prezintă totuși oarece provocări. Prin urmare, este necesar un pas de documentare anterior lansării unei campanii de tip pay per click. De asemenea, testarea înainte de lansare reprezintă un pas esențial în crearea unei campanii care să îți aducă rezultate pozitive.

1. Publicitatea Pay per click-Documentare

Înainte de implementare, este mai mult decât necesar să îți creezi o imagine cât se poate de detaliată a segmentului de public vizat. Documentarea ta va consta în găsirea și analiza cuvintelor cheie cel mai des folosite de publicul targetat în căutarea produselor sau serviciilor de tipul celor oferite de tine. Datele pe care le găsești trebuie să cuprindă volumul căutărilor lunare, volumul căutărilor pentru zonele geografice pe care le vizezi, precum și cele mai folosite cuvinte cheie utilizate de consumatori.

2. Pay per click-Testare strategii

Asigură-te că întotdeauna îți vei testa campaniile pay per click  înainte de a le lansa. Astfel vei fi sigur că vei promova beneficiile de care publicul tău țintă este interesat. Poți testa ofertele, prețurile, caracteristicile, beneficiile, cupoanele sau acțiunile de tip call to action.

Fără testare, nu veți ști care sunt caracteristicile sau avantajele la care publicul țintă reacționează cel mai mult, iar clickurile prin rate și conversii vor fi slabe. Realitatea este că marketerii nu testează, iar acest lucru se transformă într-un avantaj pentru tine, făcându-ți campaniile chiar mai profitabile.

3. Cum să folosești campaniile de tip pay per click pentru a-ți crește profitabilitatea

Lansează campanii de retargetare a clienților

Ți s-a întâmplat să observi că ai avut vizitatori pe website, care s-au arătat interesați de produsele sau serviciile tale, însă nu au acționat în vreun fel? Este firesc ca acum să te gândești cum ai putea face pentru a le stârni din nou interesul.

În această situație, te poți folosi de date analitice pentru a-ți reconfigura publicul țintă, pe care îl poți targeta prin bannere care să îl determine să revină pe pagina ta web. De exemplu, poți crea un segment de public din consumatori care au vizitat odată pagina ta. Pe urmă poți să îl retargetezi, înaintând către acesta reclame care să îl împingă spre a-ți vizita din nou website-ul.

Campaniile video

Dacă vrei să ai un impact cât mai mare sau să grăbești conștientizarea brandului tău, te sfătuim să folosești videoclipurile ca metodă pentru a-ți livra mesajul. Datorită părții audio și a caracteristicilor vizuale, videoclipurile sunt una dintre cele mai puternice forme de promovare. Totodată, prin astfel de campanii, care utilizează publicitatea de tip pay per click, este foarte ușor să ții evidența clienților.

Rămâne la alegerea ta modul în care îți vei face public videoclipul promoțional. Îl poți urca pe canalul de YouTube, simplu și rapid. Dacă vrei însă să targetezi un anumit segment de public, îl poți încărca în pop-up stories pe rețele de socializare, cum este Instagram.

Adaugă un call to action

Un call to action va conduce întotdeauna la rate mai mari de click-uri. Acest lucru se întâmplă deoarece este mai ușor pentru oameni să înțeleagă ce îți dorești tu ca ei să facă pe website-ul tău. Putem vorbi aici de diferite acțiuni, precum cumpărare, descărcare, înregistrare sau contact. Cu toate acestea, pentru ca un astfel de apel să funcționeze, este recomandat să includă un beneficiu care să fie atrăgător pentru publicul țintă. Iată un bun exemplu de call to action: Te invităm să îți crești comunitatea de clienți folosindu-te de campaniile de marketing prin SMS. Înregistrează-te aici și vei primi primele 100 de SMS-uri gratuit.

Crește-ti brand awareness

Pentru a crește nivelul de conștientizare a brandului tău în rândul posibililor clienți, bannerele reprezintă o variantă destul de atrăgătoare. Există o gamă cât se poate de largă de combinații de text, culori, elemente grafice și animații la care poți apela. Acestea vor crea o impresie de lungă durată în rândul consumatorilor care poate fi întărită de fiecare dată când aceștia revăd bannerul.

Publicitatea mobilă

Din ce în ce mai multă lume caută servicii, precum restaurante, cinematografe, spații de parcare, din mișcare, folosindu-se de telefoanele lor inteligente. În acest sens, este important pentru tine ca marketer, că afacerea ta să fie ușor de găsit. Vorbim atât despre web, cât și despre device-uri mai mici. De asemenea, trebuie luată în calcul și experiența utilizatorului. Ai grijă că publicul să aibă o experiență plăcută în utilizarea website-ului tău. Aceasta înseamnă că pagina ta web trebuie să fie responsive și să funcționeze conform ultimelor actualizări Google.

Paginile web responsive creează o experiență bună pentru vizitatori și îi ajută să găsească informația mai repede, deplasându-se fluent pe pagină. Totodată, poziționarea funcției de contact undeva la vedere, fiind cât mai ușor de accesat, este benefică pentru afacere. Acest lucru se întâmplă deoarece îi facilitează utilizatorului accesul la informație.

Vizează cât mai multe cuvinte cheie

În cadrul campaniilor de tip pay per click, este recomandat să cauți și să descoperi constant noi cuvinte cheie. Acestea vor genera o creștere a volumului traficului pe pagina ta web. Acest lucru va duce, negreșit, la creșterea vânzărilor. Această strategie este ușor de implementat, relativ puțin costisitoare și foarte ușor de măsurat. Trebuie să iei aceste lucruri în considerare deoarece te ajută foarte mult în stabilirea strategiilor viitoare.

Așadar, luând în considerare toate cele de mai sus, publicitatea de tip pay per click reprezintă un instrument eficient în campaniile de marketing online, prin prisma accentului îndreptat către nevoile și interesele consumatorilor.