SMSO

Segmentarea pieței – cum să creezi experiențe personalizate

Ca marketer, cu siguranță știi că experiența clienților reprezintă una dintre priorități. Totuși, interacțiunile unu-la-unu consecvente, care se rezumă la o experiență extraordinară pentru clienți, nu sunt posibile fără segmentarea pieței și recunoașterea complexității proiectării experiențelor.

1. Ce înseamnă segmentarea pieței?

Segmentarea de marketing are patru abordări cheie pentru împărțirea piețelor țintă ale companiilor în grupuri mai mici, definite.

a. Segmentarea demografică este cel mai de bază și generalizat tip de segmentare care împarte oamenii în grupuri în funcție de vârstă, sex, venit, etnie, locație sau ocupație.

b. Segmentarea psihografică merge mai adânc decât segmentarea demografică și împarte oamenii în grupuri pe baza atitudinilor, intereselor, stilurilor de viață și a valorilor lor. Segmentarea psihografică oferă marketerilor o perspectivă mai profundă asupra utilizatorilor lor. Îi poate ajuta să creeze conținut și experiențe care să reflecte mai bine persoanele care aparțin unui anumit segment psihografic. De exemplu, utilizatorii care se îndreaptă spre gadget-uri noi și strălucitoare sunt primii adoptatori. Aceste tipuri de consumatori vor oferi o înțelegere în profunzime asupra performanței anunțurilor sau mesajelor tale promoționale.

c. Segmentarea comportamentală împarte clienții în funcție de ceea ce fac. Segmentele sunt create pe baza modului în care utilizatorii interacționează cu o companie și pe baza pașilor acestora către luarea unei decizii de cumpărare.

d. Segmentarea geografică împarte oamenii în grupuri în funcție de locul în care trăiesc. Clima, codurile poștale, țările și clasificările urbane, suburbane sau rurale influențează modul în care comercianții plasează consumatorii în segmente.

2. Proiectarea unei strategii pentru segmentarea pieței

Acum, că ai înțeles care sunt diferitele tipuri de segmentare, să aprofundăm beneficiile lor și cum îți poți dezvolta propria strategie de segmentare a pieței.

a. Primul pas este analiza clienților. Acest lucru se poate face prin solicitarea feedback-ului. Îndeamnă-ți clienții să contribuie trimițându-le sondaje. Departamentul de vânzări reprezintă un factor esențial în acest pas, întrucât ei cunosc cel mai bine cine sunt clienții companiei.

b. Al doilea pas constă în analiza traficului pe site-ul web. Constată ce pagini au cele mai bune rezultate și care este locul în care utilizatorii oferă informațiile lor personale pentru activități închise. Acest lucru te va ajuta să înțelegi mai clar ce funcționează și ce poate fi îmbunătățit.

c. Acordă atenție tendințelor. Există o categorie de produse care atrage atenția? Dacă da, folosește-te de datele psihografice pentru a crea un segment pentru acea categorie.

d. Verifică dacă poziționarea produsului tău funcționează? Evaluează care sunt mesajele sepcifice produselor respective și testează pentru a vedea dacă propunerea ta rezonează cu publicul țintă.

e. Verifică dacă ajuti oamenii potriviti. Este important să găsești oamenii potriviți a căror problemă este rezolvată de produsul tău. După ce ai făcut acest lucru, asocierea soluției tale cu problema clienților va da naștere unui mesaj promoțional relevant.

f. Lansează campania targetată, însă nu uita să urmărești modul în care reacționează segmentele alese, în comparație cu așteptările prezise.

3. Segmentarea pieței și experiențele individuale

Segmentarea pieței oferă lecții neprețuite despre clienții existenți și oferă informații despre cum te poți dezvolta și cum poți concentra resursele de marketing, astfel încât să obții rezultate optime.

În momentul în care acivezi în online, este important să le oferi clienților experiențe individuale. Cu atât mai mult, când acest mediu te ajută cu toate informațiile de care ai nevoie. Atențe însă la reglementările GDPR care dictează ce informații poți folosi din toate cele oferite de Internet. Așadar, clientul se află în online, știe că lasă urme și este conștient că aceste urme ajung la marketeri, ca tine. Tocmai din acest motiv, clientul se așteaptă ca tu să îl cunoști. Nu poți înainta către acesta o reducere pentru înghețată de vanilie, dacă lui îi place ciocolata.

Așadar, segmentarea pieței este necesară pentru o abordare individualizată. Ea te ajută oferind experiență prin analiza datelor demografice, psihografice, comportamentale și geografice ale clienților. A folosi aceste informații pentru a crea interacțiuni relevante de brand, mesaje personalizate și recomandări relevante poate însemna, pentru compania ta, o imagine pozitivă a mărcii, provenită din experiența clienților.

4. Avantaje ale segmentării pieței

Importanța segmentării pieței este că facilitează concentrarea eforturilor de marketing și a resurselor către atingerea celor mai valoroase audiențe și atingerea obiectivelor de afaceri. Segmentarea pieței îți permite să îți cunoști clienții, să identifici ce este necesar în segmentul tău de piață și să determini cum poți satisface cel mai bine acele nevoi cu produsul sau serviciul tău. Acest lucru vă ajută să proiectați și să executați strategii de marketing mai bune de sus în jos. Mai pe larg, segmentarea pieței are numeroase beneficii:

Când știi cu cine vorbești, poți dezvolta mesaje de marketing mai puternice. ]n acest fel poți evita un limbaj generic, vag, care vorbește unui public larg.

Cu zeci de tactici de marketing disponibile, poate fi dificil să știi ce va atrage publicul ideal. Utilizarea diferitelor tipuri de segmentare a pieței te ghidează spre strategiile de marketing care vor funcționa cel mai bine. Când cunoști publicul vizat, poți determina cele mai bune soluții și metode pentru a ajunge la acesta.

Atunci când mesajele tale. de marketing sunt clare, directe și direcționate, acestea atrag persoanele potrivite. Când atragi clienți potențiali ideali, este mai probabil să îi transformi în cumpărători.

Fiind mai specific cu privire la propunerile tale promoționale, îți va permite, de asemenea, să distingi brandul de concurenți. În loc să te amesteci cu alte mărci, îți poți diferenția brandul concentrându-te pe nevoile și caracteristicile specifice ale clienților.

Luând astfel în considerare avantajele pe care mesajele targetate le au, este important să iei în considerare segmentarea pieței, mai ales într-o lume în care totul este digitalizat. Colectarea informațiilor se face ușor, iar acestea pot fi extrem de esențiale în activitatea ta de marketer.