SMSO

Campanii Rich Communication Services – tot ce trebuie să știi despre ele

De când comunicarea mobilă a evoluat diametral, s-a schimbat și modul în care percepem informațiile. Astăzi avem nevoie de mai mult decât de cuvinte, ne exprimăm gândurile și sentimentele cu imagini de înaltă calitate. Participăm la conversații de grup, vrem să cunoaștem pe oricine ne vorbește, de preferință cu streaming video. Răspunsul pentru aceste nevoi este deja aici – produsele RCS (Rich Communication Services). Această tehnologie oferă acces tuturor, inclusiv companiilor, la un mod de a comunica cu totul diferit.

Ce sunt produsele RCS?

Produsele RCS se referă la o tehnologie de comunicații mobile relativ nouă. Aceasta se află încă în curs de dezvoltare, fiind totuși pregătită să înlocuiască mesageria tradițională SMS, dar și MMS-urile. Cu alte cuvinte, RCS se rezumă la o platformă software end-to-end și un serviciu de mesagerie bazat pe IP. Produsele RCS sunt relativ noi și se dezvoltă încă sub forma unei tehnologii pregătite să redefinească spațiul de afaceri de la aplicație la persoană.

Produsele RCS au impact asupra întregului lanț de comunicații mobile, de la gestionarea contactelor până la apelarea la marketingul prin mesaje text. Această funcție este denumită adesea mesagerie RCS. Totuși, în funcție de implementare, s-ar putea să fie cunoscută și sub alte denumiri. De exemplu: Advanced Communications, Message + sau, în cazul Google, Android Messages.

Rich Communication Services este o tehnologie cu adevărat interesantă nu dintr-un singur motiv, ci dintr-o multitudine de motive. Cel mai important însă, este faptul că oferă o suită puternică de funcții care transformă comunicațiile tradiționale de telefonie mobilă în conversații extrem de interactive și bogate în detalii.

De asemenea, un alt avantaj al produselor RCS este posibilitatea de a trimite fișiere mari, imagini sau videoclipuri, de până la 10 MB. Toate aceste funcții nu sunt disponibile cu SMS-urile standard. Dar, întrucât SMS-urile sunt în continuare singura caracteristică comună tuturor telefoanelor mobile, fiind „inteligente” sau nu, este foarte important pentru toți operatorii de transport să îmbunătățească cea mai răspândită tehnologie de comunicare.

RCS-aplicație de mesagerie individuală

Este posibil să ne gândim la mesajele RCS ca fiind similare cu aplicațiile mobile precum Facebook Messenger, iMessage, WeChat și WhatsApp. Rich Communication Services oferă același tip de funcționalitate avansată de mesagerie pe care o obții cu acele aplicații, dar există totuși o diferență. RCS este un software încorporat. Vine odată cu telefonul atunci când este cumpărat. Nu este necesară descărcarea niciunei alte aplicații sau configurarea unui cont de utilizator.

Produsele RCS: capacități și potențial

Funcțiile pe care le pun la dispoziție produsele RCS sunt variate și te pot ajuta în conectarea cu clienții într-un mod cât mai eficient. O listă restrânsă a capacităților pe care RCS le oferă cuprinde:

Mesaje integrate

Chat de grup

Experiență coerentă în timpul utilizării multor dispozitive

Apeluri telefonice avansate

Mesaje vocale și video HD

De ce ar trebui companiile să apeleze la produsele RCS?

Există multiple avantaje pentru companiile care integrează mesageria RCS acum, în timp ce este încă o tehnologie în evoluție:

1. Obținerea unui avans într-o industrie profitabilă

În primul rând, aceste produse, conform predicțiilor, vor aduce profituri sesizabile celor care apelează la ele.

2. Îmbunătățirea brandingului

RCS permite companiilor să își adauge propria marcă în experiența de mesagerie, inclusiv lucruri pe care SMS-urile și MMS-urile nu le acceptă. Vorbim despre elemente cum ar fi culorile personalizate și siglele de afaceri. Acesta este un beneficiu imens atât pentru companii, cât și pentru consumatori, deoarece îmbunătățește considerabil recunoașterea mărcii.

3. Situarea în rând cu noile tehnologii

RCS oferă o mare oportunitate de a participa la testarea unei tehnologii viitoare. Companiile care implementează RCS vor avea șansa de a contribui la perfecționarea profilului universal și de a forma parteneriate cu alți actori din industrie, aflați în vârful comunicațiilor mobile. Mai mult de atât, activarea RCS face ca un brand să pară inovator și orientat spre viitor, iar consumatorii sunt predispuși să observe acest gen de lucruri.

4. Posibilitatea de a oferi consumatorilor ceea ce își doresc deja

În cele din urmă și poate cel mai important, consumatorii sunt deja pregătiți pentru această tehnologie. Ei deja comunică cu brandurile prin intermediul aplicațiilor asemănătoare, de tip Facebook Messenger sau Whatsapp, însă nu ar fi minunat ca aceștia să poată face acest lucru fără ajutorul unei aplciații suplimentare? Acest lucru este posibil, este la îndemână, însă marketerii se simt reticenți în folosirea acestuia, fiind vorba despre o tehnologie nouă.

Luând toate cele de mai sus în considerare, este important să privești produsele RCS ca pe o posibilitate de a avansa, de a-ți duce afacerea la un alt nivel, încă înainte de a fi considerat un standard în domeniul comunicațiilor. Dacă îți dorești să beneficiezi de servicii de cea mai înaltă calitate pentru campaniile tale de marketing prin SMS, vino în platforma SMSO.