SMSO

Tehnici de marketing online care te ajută să îți crești vizibilitatea

Orice marketer cunoaște faptul că o strategie de marketing vizează obiectivele pe termen lung ale afacerii, în timp ce tacticile de marketing reprezintă acțiuni pe termen scurt, necesare pentru atingerea obiectivelor de business. Astfel, pentru a duce la bun sfârșit strategia de marketing, este important să abordezi setul corect de tactici de marketing. Acestea, în fapt, reprezintă un mod de a ajunge la clienți, cel mai important aspect în atingerea obiectivelor. Totuși, fiecare companie necesită un set unic de acțiuni de marketing pentru a avea succes, astfel că acest articol va cuprinde cele mai eficiente tehnici de marketing online.

1. Publicitatea de tip pay per click

Publicitatea de tip pay per click atrage un volum mare de trafic către produsele și serviciile tale. Totodată, acest tip de publicitate este ușor de cuantificat, spre deosebire de publicitatea pe rețele de socializare, ori prin TV sau radio. Mai mult de atât, ea este ușor de controlat și de implementat, aducând rezultate cât de curând posibil.

Pentru a genera venituri maxime cu tactici de marketing de tip pay per click, cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci este să poziționezi reclamele în locurile potrivite. Primul și cel mai important astfel de loc este Google. Anunțurile in Google Search te ajuta inclusiv la o indexare mai buna a website-ului. A doua poziție pentru anunțurile de tip pay per click eficiente o reprezintă alte site-uri web. Atunci când utilizatorii acceptă cookie-uri pe site-ul tău, ei îți permit, în fapt, să promovezi produsul către aceștia, folosindu-te de alte platforme diferite. Nu în ultimul rând, platformele de socializare reprezintă un loc minunat pentru a-și poziționa anunțurile de tip pay per click. Mai multe detalii despre cum să utilizezi publicitatea de tip pay per click găsești aici.

2. Blogging

Marketingul prin conținut, reprezintă de fapt un alt nume pentru blogging, este una dintre tacticile de marketing obișnuite, Totodată, reprezintă o modalitate excelentă de a-ți stimula SEO-ul și de a-ți face remarcat brandul. Deși blogging-ul reprezintă un instrument eficient, acesta trebuie utilizat corect pentru a aduce beneficii afacerii. Din acest motiv, trebuie să urmezi pașii următori pentru a te asigura de faptul că vei crea conținut atrăgător:

Utilizează conținut interactiv

Folosește-te întotdeauna de narațiune la persoana 1 pe bloguri și adaugă un nivel de personalizare mesajelor tale, pentru a-i face pe clienți să se facă apreciați. Conținutul trebuie să fie interactiv și comunicat inteligent către public.

Oferă informații utile publicului

Întotdeauna vor exista două subiecte pe care ar trebui să te concentrezi. Fie este vorba de educarea clienților asupra anumitor tematici, fie de oferirea unor soluții pentru problemele lor. Ideea unor astfel de tipuri de conținut nu este promovarea produselor, ci oferirea unor soluții care să vină în întâmpinarea nevoilor clienților.

3. Marketingul prin influenceri

Există două metode prin care poți susține imaginea brandului. Prima modalitate, cea și mai scumpă, este prin intermediul vedetelor, iar a doua este ea prin intermediul bloggerilor. Este posibil ca orice influencer, fie că este vorba despre o celebritate sau un blogger care beneficiază de mulți urmăritori, să influențeze comportamentul consumatorilor. În medie, tinerii cu vârstă cuprinsă între 13 și 34 de ani urmăresc persoanele influente. Astfel, dacă vei alege persoana potrivită, vei reuși să determini consumatorii să achiziționeze serviciul sau produsul tău. În acest sens, este recomandat să apelezi la persoane educate care au cunoștințe extinse despre industria în care activezi.

4. Tehnici de advocacy

Advocacy, word of mouth, testimoniale sau recomandări, concursuri, toate aceste tactici se referă la același lucru. Este vorba de acțiuni de promovare excelente care sporesc din start încrederea clienților în brand. Mai mult de atât, consumatorii acordă o atenție mai mare postărilor și recomandărilor prietenilor lor.

Tehnicile de advocacy nu se limitează totuși doar la clienți. Opiniilor angajaților cântăresc la fel de mult. Acesta este motivul pentru care afacerea ta nu va putea niciodată să atragă clienți noi fără să își susțină angajații sau clienții existenți. Pentru a face acest lucru poți apela la diferite tehnici:

Recenzii ale clienților

Unele companii nu se deranjează să posteze recenzii, dar ceea ce nu realizează este câți clienți potențiali pierd. Cu toate acestea, nu este ușor să îi faci pe clienți să-ți laude activitatea. Clienții scriu mult mai mult despre experiențele negative decât despre cele pozitive. Poți însă remedia acest lucru. După ce clienții achiziționează un produs sau apelează la un serviciu, îndeamnă-l să ofere o recenzie în urma utilizării. Acesta este momentul optim pentru a obține informații importante din partea clienților tăi.

Interacțiunea și comunicarea cu clienții

Restaurante, clinici, magazine online și multe alte companii vor oferi un formular de comentarii sau un dispozitiv de tip tabletă pentru a colecta digital recenzia lăsată de clienți, pentru a le posta ulterior pe Google sau pentru a le stoca în propria bază de date.

Evaluările produsului

Evaluările produselor sunt similare cu recenziile clienților, cu excepția numărului acestora. Site-urile web solicită de obicei clienților să își evalueze produsul de la 1 la 5, astfel încât clienții să poată identifica ceea ce percep alții despre marcă.

Feedback-ul

Feedback-ul este asemănător recenziilor clienților, cu excepția faptului că este mai personal. Acesta re există o modalitate excelentă de a profita de acest lucru.

Conținutul generat de utilizatori

De multe ori, consumatorii vor scrie sau vor posta despre produsele sau serviciile care i-au plăcut. Folosește-te de acest lucru și repostează texte, imagini, fotografii. Consumatorii vor căpăta o încredere sporită când vor vedea faptul că promovarea ta este reală, întrucât este realizată întocmai de utilizatori și nu de specialiști în marketing.

Astfel, există numeroase tactici de marketing pe care le poți include în strategia ta, însă cele mai eficiente îl vor avea întotdeauna în centru chiar pe client. Prin urmare, ca marketer, va trebui să îți concentrezi eforturile pentru a oferi experiențe pozitive clienților și pentru a le satisface atât nevoile, cât și dorințele.