Există numeroase opțiuni pentru trimiterea mesajelor către clienți. Tot pe atât de creativ trebuie să fii și tu în crearea strategiilor pentru campania ta. Cu cât aceasta va fi mai atractivă, cu atât vor participa mai mulți oameni. Iar dacă mulți oameni se vor implica în campanie, șansele ca tu să fii fericit cu rezultatele cresc considerabil. Spuneam deci că există diferite tipuri de mesaje text, ceea ce implică și existența unor diferite tipuri de campanii prin SMS.
1. Subscripția
Subscripția se referă la o serie de mesaje text pentru care clientul își dă acordul să le primească. Poate fi vorba despre SMS-uri săptămânale, de mai multe mesaje pe săptămână sau poate doar câteva pe lună. Este important să precizezi de la început că este vorba despre o serie de mesaje și nu un singur mesaj la care clientul se abonează. Mai multe despre cum să fii onest cu clienții și ce practici te pot ajuta să îți mărești comunitatea poți vedea aici.
2. Vouchere
Voucherele sunt simple coduri pe care clientul le poate folosi, fie în magazin fizic, prezentând codul, fie în comenzi online. Aceste coduri le oferă clienților diferite promoții pentru produsele oferite de tine. Acestea, totodată, reprezintă un instrument perfect prin care să îți crești vânzările. De asemenea, te ajută să atragi noi clienți sau să întărești loialitatea comunității tale de clienți.
Primul pas în lansarea acestui tip de campanie prin SMS este să decizi dacă vrei să oferi o singură ofertă sau mai degrabă o serie de discount-uri. Prima opțiune presupune o șansă mai mare de abonare deoarece oamenii conștientizează că vor primi un singur mesaj. Pe de altă parte, dacă te adresezi clienților curenți care au încredere în brand, este mai posibil ca aceștia să aprecieze dacă primesc constant cupoane de reducere.
În continuare trebuie să alegi tipul de voucher care să se potrivească cel mai bine scopului campaniei. Iată câteva idei de vouchere care pot fi trimise prin SMS către clienți:
Free trial – această metodă le permite clienților să încerce, gratuit și pentru o scurtă perioadă de timp, produsul sau serviciul pe care îl oferi. Acest tip de voucher poate fi extrem de folositor, astfel încât, dacă în urma acestei perioade, consumatorul se declară mulțumit de produs, va continua să plătească pentru el. Acest fapt conduce la retenția clienților.
Discount-uri – atât clienții vechi, cât și cei noi vor aprecia extra reduceri la produsele pe care le oferi.
Cupoanele de concurs – spre exemplu, poți oferi un premiu sau un discount primilor 50 de oameni care achiziționează un anumit produs sau care se înscriu pentru a beneficia de un anumit serviciu.
3. Mesaje de experiență
Nu toate mesajele trimise către clienți trebuie să urmărească creșterea vânzărilor. De fapt, oferirea ajutorului în crearea unei experiențe plăcute, reprezintă o oportunitate grozavă pentru îmbunătățirea imaginii afacerii. Comunicarea este importantă. Astfel, cu cât există mai multe mijloace prin care să contactezi clienții și, prin urmare, prin care clienții să ajungă la tine, cu atât este mai bine. Iată câteva exemple pentru diferite tipuri de companii:
- O companie de livrări poate trimite mesaje de înștiințare când șoferul este aproape de destinație sau pot trimite scurte sondaje, care să ajute la îmbunătățirea activității acesteia.
- O curățătorie poate trimite mesaje pentru a le transmite clienților când pot veni să îți ridice hainele.
- Un magazin online de retail poate emite înștiințări în funcție de stadiul în care se află comanda clientului.
4. Concursuri
Oamenilor le place să câștige. Mai mult de atât, oamenilor le place ideea de a concura. Există oameni genetic structurați pentru a fi competitivi. Pe lângă asta, este extrem de simplu, din punct de vedere tehnologic, să creezi un concurs de tipul text-to-win. Poți foarte ușor să apelezi la produsele noastre.
Nu contează dacă premiul este ceva mic sau, din contră, ceva foarte scump, atâta timp cât îi motivează pe clienți să participe. În orice caz, există multiple variante. Poți să limitezi concursul la o singură intrare pe telefon. De asemenea, le poți permite oamenilor să voteze de mai multe ori de pe același telefon. Poți să alegi să ai mai mulți sau mai puțini câștigători, în funcție de preferințe și posibilități.
Nu există limite, exceptând reglementările legale, în acest tip de campanii. Acestea sunt cât se poate atractive, tocmai din dorința mare de a câștiga și, în același timp, pot fi extrem de benefice în activitatea companiei. Nu numai că vor genera noi nume în baza de date a clienților, dar vor și contribui la răspândirea unei imagini pozitive a companiei.
5. Votarea
Votarea prin SMS devine din ce în ce mai populară și există motive întemeiate pentru acest lucru. În primul rând, este distractiv pentru clienți, oferindu-le în același timp un sentiment de apartenență, întrucât contribuie la ceva mai mare decât rutina lor zilnică. În al doilea rând, acest proces îți poate oferi informații valoroase despre cine sunt clienții tăi și ce preferințe au aceștia.
Poți adresa orice fel de întrebări la care crezi că ar vrea să răspundă, atâta timp cât aceste interacțiuni se pot dovedi valoroase pentru campania ta. În momentul răspunsului, programele software vor categorisi răspunsurile pentru a fi stocate și analizate.
Acum că știi care sunt cele mai eficiente tipuri de campanii prin SMS și cum se folosesc ele, mai rămâne doar să le pui în practică. Nimic nu poate fi mai ușor de atât, având la dispoziție consultanța SMSO. Nu rămâne decât să te înscrii aici și să te gândești la care ai vrea să fie următoarea ta campanie de marketing prin SMS.