SMSO

Fidelizare clienți: Top 5 strategii de marketing online pentru retenția clienților

Retenția clienților este unul dintre cele mai importante concepte de luat în considerare când vine vorba de construirea și comercializarea brandului tău. Găsirea unei baze de clienți puternice este destul de grea, deci cum puteți să îi motivați pe clienții existenți să revină? Trebuie să construiești relații cu clienții, să oferi valoare în tot ceea ce faci și să te concentrezi pe experiența clienților. Astfel, vom discuta câteva elemente de bază privind păstrarea clienților înainte de a forma top 5 strategii de marketing online pentru retenția clienților.

Ce este fidelizarea clienților?

Retenția clienților se referă la un set larg de acțiuni pe care întreprinderile le pot pune în practică pentru a-și crește numărul de clienți recurenți, asigurându-se că fiecare client aduce cât mai mult profit posibil afacerii. Găsirea de noi clienți este mai dificilă și mai scumpă decât relaționarea cu cei existenți, așa că îți dorești ca fiecare client să revină pentru mai mult.

Construirea relațiilor cu clienții necesită un ochi atent spre experiența cu clienții. Odată ce obții un client nou, trebuie să te asiguri că el, la rândul lui, primește ceva valoros în urma acestei relații.  În acest sens, iată câteva modalități excelente prin care poți convinge clienții să se întoarcă la brandul tău.

5 modalități pentru retenția clienților

Feedback-ul

Obținerea feedback-ului din partea clienților poate găsi rezolvare unora dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă compania. De asemenea, te poate ajuta să îmbunătățești experiența clienților, contribuind la asigurarea unui flux constant de clienți. Poți lua în considerare dezvoltarea unor sondaje care să le permită clienților să spună ce le place și ce nu le place în legătură cu afacerea ta. Acest feedback te poate ajuta să eficientizezi procesele și să elimini frustrările. Sondajele excelente utilizează un amestec de întrebări cu opțiuni multiple și câmpuri de text pentru a permite clienților să cuantifice cum se simt și să ofere feedback în scris despre activitatea companiei tale. Mai multe despre comunicarea bidirecțională poți citi aici.

Conținutul personalizat

Pentru majoritatea oamenilor, este important să își audă numele. Ne dă un fel de impresie cum că noi contăm pentru cineva. Folosește-te de acest lucru pentru a stimula retenția clienților. Te poți folosi de date existente despre clienți pentru a crea și expedia materiale de marketing extrem de personalizate. Poți face asta ori de câte ori ai ocazia.

Cercetările arată că folosirea numelui unui client în subiectul unui e-mail crește ratele de deschidere prin e-mail în comparație cu liniile de subiect nepersonalizate. Privind dincolo de date, întregul proces este destul de intuitiv. Clienții vor să se simtă speciali. Cel mai bun mesaj de marketing este acela care face clientul să simtă că are o interacțiune individuală cu un brand. Utilizarea de mesagerie personalizată ajută la crearea relației dintre brandul tău și clienți. Dacă aceștia se simt conectați cu brandul, este înzecit mai posibil ca aceștia să revină.

Serviciu excelent pentru clienți

Când vorbim despre strategii de marketing online, trebuie să avem în vedere faptul că afacerea ta este îndreptată către și puternic dependentă de client. Va trebui să pui acest lucru în evidență dacă dorești să obții o recurență a clienților. Dacă problema unui client nu este rezolvată, de ce ar reveni? Menținerea clienților fericiți necesită un cadru robust și eficient de servicii pentru clienți. Cel mai important, oferă-le clienților opțiuni de a te contacta. Creează o experiență plăcută pentru aceștia  când vin la tine pentru informații. Asigură-te că sunt dirijați către persoane competente, pregătite să le rezolve problemele.

Interacțiunea în Social Media

Social media face o mulțime de lucruri în aceste zile, dar atunci când este folosită corect, poate ajuta la îmbunătățirea experienței clienților. Totodată, poate servi drept instrument de păstrare a clienților pentru afacerea ta. Conectarea cu clienții într-un mod autentic poate face minuni pentru campania ta de SMS marketing, având în vedere atingerea obiectivelor acesteia. Folosește-te de rețelele de socializare! Asigură-te că ai constant conținut relevant, ambalat frumos, care să capteze ochiul. Folosește-te de platforme care să te asigure că mesajul tău este livrat către un public interesat.

Rețelele de social media oferă, în ziua de azi, șansa de a fi mai mult decât un brand fără identitate. Folosește-te de acest lucru pentru a te asigura că îți formezi o imagine puternică, care să fie ușor de recunoscut. Conectează-te cu oamenii, implică-i în povestea ta. Cu cât interacționezi cu ei mai mult, cu atât există mai multe șanse ca aceștia să se implice. Cu cât se implică mai mult, e firesc, cu atât cresc șansele de a reveni. Cu fiecare revenire, tu îți vei crește profitul.

Arată că îți pasă!

În cele din urmă, dar poate că cel mai important, arată că îți pasă. Vorbind din experiențe personale, în ipostaza de client, poate fi extrem de frustrant când brandul pe care îl îndrăgești îți înșală toate așteptările. Asigură-te că asculți problema și că încerci să găsești rezolvare. Instruiește staff-ul responsabil de serviciul pentru clienți să fie interesați și implicați. În situația unor reclamații fondate, fă tot posibilul pentru a arăta că regreți și că încerci să te revanșezi. Altfel, oricât de mult ai fi îndrăgit de client, din pură dezamăgire, acesta va renunța să mai revină la brandul tău.

Luând în considerare toate aceste strategii de marketing online, te sfătuim să profiți. Este momentul pentru marketing online. Niciodată în istorie nu am fost atât de online cum suntem acum. Arată că reușești să te adaptezi și că te interesează opinia clientului. Folosește-te de toate tacticile de mai sus pentru a-ți crește afacerea, iar dacă tot consideri că nu îți este de ajuns, poți oricând să apelezi la SMS. În platforma SMSO primești primele 100 de SMS-uri gratuit la înregistrare. Astfel, vei putea trimite, rapid și eficient, propria campanie de SMS marketing.