Cristian Ștefănescu, Commercial Director SMSO și Vlad Carstea, Software Developer, CosmoConsult s-au întâlnit în cadrul unui webinar pentru a discuta despre eficientizarea procesului de vânzare prin digitalizare.
Înregistrarea webinarului este disponibilă integral în format video pe pagina noastră de YouTube.
Eficientizarea procesului de vânzare prin SMS Marketing
Cristi Stefanescu a prezentat rezultatele unui studiu, realizat în 2019 în România. Este vorba despre constatarea unui număr de 19 milioane de conexiuni mobile, device-uri mobile prin care se realizează conexiunea la Internet și numai 5 milioane de conexiuni fixe, de tip desktop. Același studiu arată că la nivelul pieței de e-commerce din România, traficul înregistrat pe device-urile mobile a depășit traficul înregistrat pe device-urile de tip desktop. Astfel, afacerile se văd nevoite să iasă din zona de marketing tradițional și să se mute în mediul mobil.
Cristian Ștefănescu prezintă interfața platformei SMSO care este disponibilă atât web, cât și integrată cu ajutorul unei conexiuni API. Meniul aplicației oferă funcționalitățile importante, necesare derulării campaniilor de marketing prin SMS.
Întrucât SMS-ul are o rata de deschidere de 95-97% și este citit în primele 3 minute de la livrare, acesta reprezintă instrumentul ideal prin care se poate crea legătura cu clienții sau chiar cu angajații. Așadar, prin programe de loializare, create cu ajutorul platformei SMSO, antreprenorii se pot asigura nu numai că vor obține clienți noi, ci că vor și reține clienții deja existenți.
Care sunt pașii în expedierea unei campanii prin SMS?
- Se va încărca un document (sau se va tasta manual) care să cuprindă datele de contact ale clienților (nume, număr de telefon și după caz, orașul).
- Crearea efectivă a campaniei:
- alegem un nume al campaniei
- selectăm lista de contacte pregătită înainte
- alegem ruta de trimitere a mesajului (rute scurte sau mesaje trimise din partea brandului)
- compunem mesajul – pentru personalizare se vor folosi câmpurile stabilite în documentul care cuprinde datele clienților, printr-o singură acțiune de drag&drop
- programăm campania pentru a fi expediată la ora și data dorite
- trimitem campania
Platforma SMSO pune de asemenea la dispoziție și rapoarte detaliate care cuprind informații referitoare la performanțele campaniilor. Totodată, este acordată o mare atenție normelor GDPR. Pachetele SMSO pun la dispoziție și consultanță GDPR, pentru a se asigura o comunicare eficientă și legală între companii și categoriile de public de interes ale acestora.
Care sunt produsele suitei Dynamics 365 și care sunt funcțiile acestora?
- Sales
Dynamics 365 Sales ajută la organizarea ciclurilor de vânzări, oportunităților, contactelor și conturilor. Totodată, acesta facilitează vizualizarea în timp real al metricilor business-ului în cauză. Se integrează ușor cu Outlook sau cu alt sistem (ERP) și are un timeline bine dezvoltat. Există multe dashboard-uri, ușor customizabile care arată starea afacerii sau agenda cu lucruri de făcut, organizate pe priorități. Se pot organiza echipele, în funcție de roluri și organigrame. Totodată, Microsoft a integrat capabilitățile de import-export pentru template-uri de Excel. Din același timeline se pot seta obiective personale, pentru echipă sau pentru companie.
- Customer Service
Dynamics 365 Customer Service este un tool care ajută la oferirea suportului, prin generarea rapoartelor legate de diverse probleme. Ecranul este intuitiv, este asemănător Dynamics 365 Sales. Uneori există o procedură deja stabilită pentru o anumită situație sau pentru a realiza un anumit lucru. Atunci, ea poate fi transpusă spre a fi utilizată și în viitor de către colegi.
- Marketing – se folosește pentru campanii sau liste de marketing, pentru gestionarea evenimentelor.
- Finance – se folosește pentru a obține metrici și pentru a genera predicții în timp real.
- Project Service Automation – este utilizat cu precădere de către managerii de proiect pentru a-și organiza proiectele și a ține evidența contactelor.
- Field Service – este utilizat mai mult de companiile din domeniul hardware (energie electrică, logistică și transport, construcții etc.) pentru gestiunea angajaților.
Microsoft oferă, de asemenea, o platformă Common Data Model, care reprezintă o bază comună de business pentru majoritatea aplicațiilor importante (Suita de aplicații Dynamics 365, Power Automate și Azure). Această platformă oferă o conectivitate out-of-the-box.
Pentru mai multe webinarii folositoare, rămâi pe canalul SMSO.